گروسی:

واگذاری غیر کارشناسانه مزایده را لغو کرد/سرخابی‌ها مصالح ساختمانی نیستند

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در مورد لغو مزایده چهارم گفت: موقعی که بدون کار کارشناسی و سطحی می‌خواهند سرخابی‌ها را به بخش خصوصی واگذار کنند، بالاخره کار به اینجا هم کشیده می‌شود.

واگذاری غیر کارشناسانه مزایده را لغو کرد/سرخابی‌ها مصالح ساختمانی نیستند
حسین گروسی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: دو باشگاه استقلال و پرسپولیس مصالح ساختمانی و کارخانه نیستند که سطحی و بدون کار کارشناسی به بخش خصوصی واگذار شوند این دو باشگاه 30 میلیون هوادار دارند و نتیجه واگذاری این دو باشگاه به بخش خصوصی برای هواداران اهمیت زیادی دارد.

خصوصی‌سازی سرخابی‌ها نیاز به کارشناسی عمیق دارد
گروسی در ادامه عنوان کرد: بنابراین خصوصی‌سازی سرخابی‌ها نیاز به کارشناسی عمیقی دارد و به صورت سطحی نباید این دو باشگاه را به بخش خصوصی داد، همچنین مسئولان باید شفاف بگویند که از خریداران چه انتظاری دارند و بالعکس خریداران از مسئولان چه درخواستی دارند.

وضعیت سرخابی‌ها باید روز به روز بهتر شود
وی تصریح کرد: واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی نباید وضعیت این دو تیم را در آینده بدتر کند بلکه باید خصوصی‌سازی این دو باشگاه به صورتی باشد که شرایط آنها را روز به روز بهتر کند.

برگزاری عجولانه مزایده واگذاری را لغو کرد
عضو فراکسیون ورزش عنوان کرد: به هر حال موقعی که عجولانه مزایده برگزار می‌کنند به این صورت هم لغو می‌شود. واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی یک بحث پولی نیست بلکه مهمترین موضوع میلیون‎ها هوادار این دو تیم است.

نحوه واگذاری بسیار مهم است
گروسی تصریح کرد: در واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس کار کارشناسی صورت نگرفته است و مسئولان باید به موانع این واگذاری دقت بیشتری کنند، اصل قضیه واگذاری خوب است اما نحوه واگذاری بسیار مهم است.

اهلیت به ریال و پول نیست
وی در مورد اینکه گفته می‌شود اهلیت خریداران هنوز به تایید وزیر نرسیده است بیان کرد: اهلیت به ریال و پول نیست چرا که دولت نیاز به پول خریداران برای اداره این دو باشگاه ندارد. همچنین اهلیت به این معنی نیست که خریداران چک برگشتی نداشته باشند و پول را به موقع پرداخت کنند. اهلیت به این معنی است که شرایط این دو باشگاه بعد از 4 ماه واگذاری بهبود یافته باشد.

سرخابی‌ها را با آزمون و خطا واگذار نکنند
گروسی تصریح کرد: ما به مسئولان هیات واگذاری سرخابی‌ها اشاره کردیم که از طریق آزمون و خطا این دو باشگاه را واگذار نکنند بلکه کارشناسی دقیقی انجام دهند و بعد این دو باشگاه را واگذار کنند ضمن اینکه آنها باید بیان کنند برنامه‌شان برای خصوصی‌سازی چیست و خریداران چه انتظاری دارند.

واگذاری باید روشن و شفاف باشد
وی در ادامه عنوانکرد: به هر حال واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی باید روشن و شفاف باشد و مسئولان باید دیدگاه‎های صاحب‌نظران داخلی و خارجی هم جویا شوند چرا که دو باشگاه بزرگ را می‎خواهند به بخش خصوصی واگذار کنند.

گروسی بیان کرد: مسئولان هیات واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی قرار است فردا به مجلس بیایند و در مورد خصوصی‌سازی سرخابی‌ها توضیح دهند.همچنین مسیر رشد و ترقی به خصوصی‌سازی ختم می‌شود اما اینکه ما مسیر را به چه صورت طی می‎کنیم مهم است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: وزارت ورزش و جوانان باید زیر ساختارهایش را توضیح دهد و اهداف شفاف و روشن خود را به اطلاع اعضای فراکسیون ورزش برساند.

انتهای پیام/
برچسب ها: مجلس ، شورای ، مزایده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار