رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: پیشگیری از وقوع جرم و کاهش ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی با کار فرهنگی امکان پذیر است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی حوزه قضایی استان یزد محمدرضا حبیبی رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: اگر اقدامات فرهنگی پرمحتوا باشد نتایج قابل ملاحظه ای در نحوه ارتباط کارمندان با ارباب رجوع و برخورد مناسب با آنان را شاهد خواهیم بود که در نهایت رضایتمندی مردم از دستگاه قضایی را به دنبال خواهد داشت.
 
وی در ادامه با اشاره به اینکه مسایل فرهنگی چه در بُعد اجتماعی وچه در بُعد سازمانی از گستردگی زیادی برخوردار است اظهار داشت: زیربنای پیشگیری از وقوع جرم در جامعه و کاهش ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی، همه به مسایل فرهنگی بر می گردد.
 
وی افزود: جای یک واحد فرهنگی که بتواند کارمندان را از روزمرگی بیرون آورد و روحیه کاری آنان را ارتقا بخشد در دستگاه قضایی خالی بوده که با دستور رئیس قوه قضاییه و تشکیل معاونت فرهنگی این خلأ جبران شد.
 
حبیبی نظم و انضباط کاری کارمندان و پایبندی آنان به قانون را مربوط به اعتلای سطح فرهنگی آنان دانست و گفت: برگزاری جشن ها و مناسبتها و سرگرمی های سالم بدون اینکه به نظم کاری دستگاه ضربه بزند همه در زمینه فرهنگی و ایجاد یک روحیه سالم کاری در بین کارمندان مهم می باشد.
 وی در پایان افزود: خوشبختانه با تلاش معاونت فرهنگی دادگستری کل استان یزد اقدامات فرهنگی مهمی نظیر برگزاری جلسات اخلاقی با حضور اساتید استانی و کشوری، مسابقات قرآنی، مناسبت های ملی و مذهبی و مناسبتهای مختلف برگزار شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار