تاكيد رئيس كل دادگستري استان گيلان بر رفع بيكاري جوانان

رئيس كل دادگستري استان گيلان بر رفع بيكاري جوانان و تاثير اشتغال بر كاهش جمعيت كيفري تاكيد كرد.

به گزارش  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی قوه قضاییه؛  احمد سياوش پوررئیس دادگستری استان گیلان در نشست شوراي قضايي استان اظهار کرد: بين اين دو مولفه پيوستگي و رابطه مستقيمي وجود دارد و اين حل شدني نيست مگر آنكه معضلات اشتغال و اصلاح مشكلات فرهنگي جامعه حل شود.

رئيس كل دادگستري استان با اشاره به فرارسيدن هفته قوه قضایيه و سالروز شهداي 7 تير بالاخص شهيد مظلوم آيت الله دكتر بهشتي، نكاتي را پيرامون بزرگداشت و هرچه باشكوه تر برگزار شدن مراسم اين هفته مطرح كرد.

رئيس شوراي قضايي استان در ادامه به ماموريت معاونت راهبردي قوه قضایيه كه در راستاي پيشبرد اهداف و سياست هاي قوه قضایيه طراحي شده اشاره كرد و افزود: معاونت راهبردي مكلف است نظارت هاي استاني و ارزيابي هاي ميداني از دادگستري ها و سازمان هاي تابعه قوه قضایيه داشته باشد كه در قالب شيوه نامه اي ابلاغ شده است.

وي بررسي عملكرد حوزه هاي قضايي اعم از موفقيت ها و همچنين كمبودها و ضعف ها را از وظايف معاونت راهبردي ذكر كرد و از مديران دستگاههاي وابسته به قوه قضاييه و معاونين قضايي دادگستري استان خواست تا در خصوص بازرسي و نظارت از واحدهاي تابعه هماهنگي لازم را بعمل آورند.

سياوش پور در ادامه افزود: استان گيلان با داشتن كمتر از يك درصد از جمعيت كشور حدود 2 ميليون و 500 هزار نفر جمعيت دارد و تقريبا به همين ميزان جمعيت سيال در استان وجود دارد كه به صورت مسافر به استان وارد و خارج مي شوند.

رئیس شورای قضایی استان بااشاره به اینکه رابطه معنی دار اين جمعیت سیار و گردشگر استان بر شاخصهای رشد منفی و مثبت در زمینه های مختلف از جمله بزه در استان گیلان است.تصریح کرد: 
استان گیلان با داشتن جمعیت دوگانه ساکن و سیار دارای شرایط ویژه ای از حیث میزبانی حدود دو و نیم میلیون نفر گردشگر بوده که این جمعیت در آمارهای ما لحاظ نمی شوند اما در شاخصهای آماری استان تاثیر گذارند.

وی روند کاهش صدور احکام منجر به حبس را در استان مناسب دانست و گفت: 
با وجود این که تفکر عمومی جامعه و پیشینه ذهنی و تاریخی مردم ما تمایل به تادیب افراد از طریق حبس دارد، با برنامه ریزی و تدابير خلاقانه می توان به فرهنگ سازی برای کاهش توقع استفاده از حبس در جامعه امیدوار بود.

اين مقام قضايي به تحليل آثار سوء بيكاري در استان پرداخت و اشاره کرد:
 هر چه بيكاري بيشتر باشد تعداد زندانيان نيز بيشتر خواهد شد و بين اين دو مولفه پيوستگي و رابطه مستقيمي وجود دارد.
 

سياوش پور عدم پذيرش زندانيان بيمار توسط بيمارستانها را خلاف مطرح كرد و خواستار برخورد قضايي با چنين مراكزي شد.

رئيس كل دادگستري استان در پايان به ارتباط هر چه بيشتر قضات دادگاه هاي جزايي با زندان تاكيد كرده و بر ضرورت هماهنگي شوراي حل اختلاف و زندان تصريح كرد و از مسئولان ذيربط خواست تا تلاش ها و اقدامات بيشتري براي ايجاد صلح و سازش و رهايي زندانيان صورت گيرد.

گفتنی است:در ابتدای این نشست نیز سیدحمید حسینی مدیرکل زندانهای استان با ارائه گزارشی از وضعیت آماری و توصیفی از زندانهای گیلان اعضای شورای قضایی را در جریان اقدامات بعمل آمده در زندانهای استان قرار داد.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار