برنامه جام حذفی باشگاه‌های اروپا

امشب فینال‌های جام حذفی در کشورهای مختلف اروپا برگزار خواهد شد.

برنامه جام حذفی باشگاه‌های اروپابه گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، امشب فینال‌های جام حذفی در کشورهای آلمان، فرانسه، انگلیس و اسپانیا برگزار خواهد شد.

*انگلیس:
آرسنال - استون ویلا/توپ‌چی ها به دنبال دفاع از عنوان قهرمانی

2 تیم آرسنال و استون ویلا، امروز در ورزشگاه ومبلی شهر لندن در فینال جام حذفی انگلیس به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

هر 2 تیم در هفته های رو به پایان لیگ برتر دچار افت شده اند و حالا آخرین دیدار فصلشان را برگزار خواهند کرد.

آرسنال

شاگردان آرسن ونگر که فصل گذشته نیز موفق به کسب قهرمانی در این جام شده بودند، به دنبال دفاع از عنوان خود هستند. آنها در 5 بازی اخیر خود، 2 پیروزی، 2 تساوی و 1 شکست کسب کرده اند و نسبت به نیم فصل دوم که بسیار طوفانی ظاهر شدند، دچار افت شده اند. با این حال، پس از عدم موفقیت در دیگر جام‌ها، آرسنال انگیزه ی بالایی برای کسب دومین جام حذفی پیاپی خود دارد. دنی ولبک، متیو دبوشی و میکل آرتتا به دلیل مصدومیت قادر به همراهی تیمشان نخواهند بود.

استون ویلا

شاگردان تیم شروود انگیزه‌های فراوانی در آخرین دیدار فصلشان دارند. 58 سال از آخرین قهرمانی ویلا در جام حذفی انگلیس می‌گذرد و مسلما هواداران و بازیکنان، با تمام وجود در این بازی ظاهر خواهند شد. در 5 بازی اخیر، استون ویلا 3 شکست و 2 پیروزی کسب کرده و در فرم خوبی قرار ندارد. همچنین آمار آنها مقابل آرسنال نیز بسیار ضعیف است و در 5 بازی اخیر بین دو تیم، 4 پیروزی به نفع آرسنال و 1 پیروزی به نفع ویلا رقم خورده است.برای شروود نیز یورس اوکوره و لیبور کوزاک به دلیل مصدومیت، احتمالا قادر به همراهی تیمشان نخواهند بود ولی شی گیون و ریچاردسون، شرایط بازی کردن را پیدا کرده اند و می‌توانند به میدان بروند.

گفتنی است این دیدار ساعت 21 از شبکه ورزش سیما به صورت زنده پخش خواهد شد.

*آلمان:
دورتموند - ولفسبورگ/آخرین حضور کلوپ روی نیمکت دورتموند

2 تیم دورتموند و ولفسبورگ، امشب در فینال جام حذفی آلمان در ورزشگاه المپیک شهر برلین به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

یورگن کلوپ در آخرین حضورش روی نیمکت دورتموند، به دنبال کسب آخرین جام خواهد بود.

دورتموند

شاگردان یورگن کلوپ پس از شکست دادن بایرن در نیمه نهایی، حال باید به مصاف نایب قهرمان بوندس لیگا در فینال بروند. آنها در 5 بازی اخیر خود، 3 پیروزی، 1 تساوی و 1 شکست کسب کرده اند و نسبتا در فرم خوبی قرار دارند. با این حال، آخرین حضور کلوپ روی نیمکت و تلاش برای کسب سهمیه لیگ اروپا، انگیزه ی کافی بین بازیکنان دورتموند برای کسب پیروزی در این بازی را ایجاد می‌کند. دورتموند سال 2013 موفق شد به فینال برسد ولی در فینال، مقابل بایرن مونیخ شکست خورد و جام را به باواریایی ها داد.کلوپ برای این بازی، بازیکنان اصلی خود را در اختیار دارد و مصدوم و محرومی ندارد.

ولفسبورگ

شاگردان راجر اشمیت در 5 بازی اخیر خود، 3 پیروزی و 2 تساوی کسب کرده اند و نسبتا در فرم خوبی قرار دارند. با این حال، حدود 20 سال از آخرین حضور آنها در فینال جام حذفی می‌گذرد، جایی که آنها 3-0 مقابل مونشن گلادباخ شکست خوردند و جام را از دست دادند. این موضوع برای شاگردان اشمیت نیز می‌تواند انگیزه ای برای کسب پیروزی در این بازی باشد. در دیدار‌های مستقیم شرایط برای هر دو تیم مساوی است. 2 پیروزی برای ولفسبورگ، دو پیروزی برای دورتموند و 1 تساوی در 5 بازی اخیر بین 2 تیم رقم خورده است. همچنین ولفسبورگ نیز مصدومی برای این بازی ندارد.

لازم به ذکر است این بازی ساعت 22:30 به صورت زنده از شبکه 3 سیما پخش خواهد شد.

*فرانسه:
اوسر - پاری‌سن ژرمن/پاریسی‌ها به دنبال قهرمانی حذفی پس از 5 سال

2 تیم اوسر و پاری سن ژرمن، امشب در ورزشگاه ملی فرانسه در شهر پاریس به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

در صورت پیروزی مقابل تیم دوسته دویی اوسر، شاگردان بلان تمامی جام‌های داخلی را با موفقیت کسب کرده اند.

اوسر

تیم دوسته دو ی فرانسه به خوبی خود را تا فینال رقابت‌ها بالا کشید و حالا باید به مصاف قهرمان فرانسه برود. آنها در 5 بازی اخیر خود، 4 تساوی و 1 شکست کسب کرده اند و در فرم خوبی قرار ندارند. با این حال، در بازی‌های رو در رو، آمار اوسر بهتر از پاری سن ژرمن است. در حقیقت، در 5 بازی اخیر انجام شده بین دو تیم که بین سال‌های 2010 تا 2012 برگزار شد،2 پیروزی برای اوسر، 1 پیروزی برای پاری سن ژرمن و 2 تساوی به ثبت رسیده است.اوسر با ترکیب اصلی خود در این دیدار حاضر خواهد شد.

پاری سن ژرمن

شاگردان لورن بلان با کسب 5 پیروزی در 5 بازی اخیر خود، مقتدرانه پا به فینال جام حذفی گذاشته اند تا در صورت قهرمانی در این جام، تمامی جام‌های ممکن را کسب کرده باشند و یک فصل فوق‌العاده را پشت سر گذاشته باشند. پی اس جی سال 2010 با غلبه بر موناکو، برای آخرین بار قهرمان جام حذفی شد و حالا پس از 5 سال، فرصت مناسبی برای بلان و شاگردانش به وجود آمده که قهرمان شوند.زلاتان که به دلیل مصدومیت، دو بازی آخر لیگ را از دست داده بود، حضورش در این دیدار نیز قطعی نیست.

گفتنی است این بازی ساعت 23:30 به صورت زنده از شبکه ورزش سیما پخش خواهد شد.

*اسپانیا:
بیلبائو - بارسلونا/دومین گام آبی‌ناری‌ها برای سه گانه

2 تیم اتلتیک بیلبائو و بارسلونا، امشب در ورزشگاه نوکمپ شهر بارسلون در فینال کوپا دل ری به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

بارسلونا برای تکمیل سه گانه، برای کسب دومین جام تلاش خواهد کرد.

اتلتیک بیلبائو

پس از 29 سال، بیلبائو به دنبال کسب اولین جام قهرمانی خود در جام حذفی اسپانیا است. در هفته های آخر لیگ نسبتا خوب کار کرده و در 5 بازی اخیر خود، شکستی نداشته و 2 پیروزی و 3 تساوی، نتیجه تلاش آنها بوده است. با این حال، بازی کردن مقابل بارسا در فینال کوپا دل ری، انگیزه‌های خاص خود را به بازیکنان منتقل می‌کند. در 5 بازی اخیر انجام شده بین دو تیم، 3 پیروزی سه مبارسا، 1 تساوی و 1 پیروزی نیز سهم بیلبائو بوده است. آخرین باری که بارسا مقابل آنها امتیاز از دست داد، به سال 2013 باز می‌گردد. اسکار ده مارکوس، تنها غایب بیلبائو برای این بازی است.

بارسلونا

شاگردان لوئیس انریکه با 3 شکست، 1 تساوی و 1 پیروزی در 5 بازی اخیر خود، در فرم نسبتا خوبی قرار دارند. بارسلونا برای کسب دومین جام سه گانه پا به میدان خواهد گذاشت و مسلما انگیزه‌های فراوانی دارد، هر چند که شکست در این بازی می‌تواند از لحاظ روحی روانی تاثیر زیادی روی بازیکنان بگذارد. بارسا پرافتخار ترین تیم در این جام است که به دنبال اضافه کردن یک جام دیگر به ویترین افتخاراتش خواهد بود. لوئیس سوارز که 2 بازی پیشین بارسا را از دست داده بود، به تمرینات بازگشته و احتمالا می‌تواند مقابل بیلبائو به میدان برود.

لازم به ذکر است این بازی ساعت 24 به صورت زنده از شبکه 3 پخش می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار