صفحات اجتماعی روزنامه‌ها در قاب اجتماعی باشگاه خبرنگاران:

پیشخوان اجتماعی 10 خرداد 1394

در صفحات اجتماعی روزنامه‌های کشور موضوع‌های چکش 21 میلیاردی جراحی تهران و توقف حکم اعدام یک قاتل به دلیل فیلم مستند شیطانی، پیگیری شد.

پیشخوان اجتماعی 10 خرداد 1394به گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات باشگاه خبرنگاران ؛ روزنامه جام جم در گزارشی با عنوان "چوب حراج بر مدرک دیپلم"، نگاهی به مراکز غیر مجاز مدعی صدور دیپلم در زمان کوتاه و سوء استفاده آن‌ها از افرادی که مدرک دیپلم ندارد، پرداخته و در این باره می‌نویسد: همه مراکزی که مدعی صدور دیپلم در زمان کوتاه هستند، مختلف محسوب می‌شوند.

این در حالی است که سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران این کار را از مصادیق جعل نوین نامید و گفت: برای کنترل این رفتارهای متخلفانه و جاعلانه تا به حال چند اقدام انجام شده که محدود کردن مجوز مراکز ویژه بزرگسالان و آموزش از راه دور، بالا بردن ظرفیت امنیتی نرم افزارها و متمرکز کردن آزمون‌ها، نمونه‌هایی از آن‌ها است.

این روزنامه در ادامه به موضوعات سوء استفاده مراکز غیر مجاز مدرک دیپلم از کسانی که مدرک ندارند، بررسی سایت‌های مراکز غیر مجاز مدرک دیپلم، گسترش توزیع دیپلم‌های بی اصالت در رشته‌های کارودانش و... اشاره می‌کند.

"بازنشستگان وام ضروری دریافت می‌کنند"، "طرح ارتقای کیفیت دارویی امسال اجرا می‌شود"، "35 درصد از مردم جهان تجربه‌ی افسردگی دارند"، "تنهایی واژه نیست، فاجعه است" از موضوعات دیگری است که روزنامه جام جم در صفحه اجتماعی امروز خود آن را بررسی کرده است.

اما روزنامه جام جم را که ورزق بزنیم در گروه شوک روزنامه ایران خبر "توقف حکم اعدام یک قاتل به دلیل فیلم مستند شیطانی" موضوعی پیرامون اتفاقاتی است که این روزها به وضوح دیده می‌شود و بیانگر نا امنی و تضعیف باورهای مذهبی و سوء استفاده از اذهان عمومی است.

ماجرا از این قرار است که مجتبی 27 ساله با همسر علیرضا رابطه پنهانی داشته و پس از اطلاع میان مجتبی و همسر علیرضا و قطع رابطه میان آن‌ها، علیرضا به همکاری همسرش مجتبی را به قتل رساندند. پس از اطلاع پلیس آگاهی استان تهران از ماجرا، آن‌ها دستگیر شدند. علیرضا به اعدام و همسرش به 15سال زندان و 100 ضربه شلاق محکوم شد. اما در هنگام اجرای حکم پای یک فیلم مستند از رابطه شیطانی مقتول با زن جوان به میان آمد و باعث توقف حکم اعدام علیرضا شد. جلسه دادگاهی در شعبه 7 دادگاه کیفی استان تهران برگزار شد و به زودی 5 قاضی دادگاه کیفری استان تهران حکم جدید در این پرونده را صادر خواهند کرد.

"شکار قاتل خونسرد در مسافرخانه"، "پایان فرار قاتل در یک راز سیاه"، "ثروت 6 میلیاردی راهزنان خشن در جاده‌های تاریک"، "بازداشت ملخ تبهکار شب‌های نارمک" و "اقدام عجیب زن تبهکار در خودروی پلیس" از موضوعاتی است که صفحه شوک روزنامه ایران به آن پرداخته است.

روزنامه بعدی ما،روزنامه همشهری، این روزنامه در صفحه نخست خود به موضوع "افزایش شب مردگی در قلب پایتخت" پرداخته و می‌نویسد: تجربه نشان داده که هر منطقه‌ای از کلان شهرهایی همچون تهران خالی از سکنه شده و فضای سکونت گاهی در آن محله کم می‌شود، پدیده شب مردگی در آن‌جا بروز پیدا می‌کند که نتیجه آن شکل گیری آسیب‌های اجتماعی است.

در ادامه این گزارش نویسنده به مطالبی همچون افزایش 55 درصدی حجم تغییر کاربری مسکونی به اداری در مناطق مرکزی شهر، وضعیت نامناسب شب مردگی در مرکز پایتخت، اجرای طرح محدوده مرکزی شهر برای جلوگیری از ایجاد شب مردگی در مرکز شهر تهران، کاهش فضای سکونت گاهی در برخی مناطق مرکزی شهر شامل منطقه 3و 6 و... اشاره می‌کند.

"مترو به ورامین نمی‌رسد"، "شورای عالی آسیب‌های اجتماعی شهرداری تشکیل می‌شود"، "تجمع شهروندان مقابل معادن شن و ماسه" و "نگرانی شورای شهر از کاهش سلامت آب در فصل گرما" از موضوعاتی است که روزنامه همشهری در صفحه شهری امروز خود آن را بررسی کرده است.

از خبرهای شهر تهران که بگذریم، بهروزنامه هفت صبح می‌رسیم که در صفحه زیر آسمان شهر خود به موضوع "افزایش جراحی‌های زیبایی غیر استاندارد در ایران" به موضوع افزایش آمار جراحی‌های زیبایی در ایران در مراکز بدون نظارت متخصصان و ایجاد عوارض مختلف برای زنان و مردان متقاضی عمل جراحی پیرامون گسترش جراحی‌های زیبایی غیر استاندارد در ایران اشاره می‌کند که در این باره می‌خوانیم: زنان و مردان بسیاری به دلیل بالا بودن هزینه‌های عمل جراحی پلاستیک به دلیل قیمت کمتر مراکز استاندارد جذب آگهی‌های پر شمار این مراکز در ماهواره‌ و شبکه‌های اجتماعی می‌شوند و این مسئله برای آن‌ها عوارض خطرناکی ایجاد می‌کند.

در این خبر، روزنامه نگار به مطالبی همچون نبود متخصصان با مجوز در مراکز جراحی‌های زیبایی غیر استاندارد، مراجعه بسیاری به مراکز جراحی غیر استاندارد به دلیل هزینه کمتر، ایران جزو 10 کشور نخست دنیا از نظر انجام جراحی‌های پلاستیک و... می‌پردازد.

در ادامه نیز این روزنامه در صفحه‌های پرونده روز، زیر آسمان شهر و دانش و فناوری خود موضوع‌های "چکش 21 میلیاردی جراحی تهران"، "تجارت آبرو"، "2.5 بعدی در تلفن هوشمند به چه معناست"، "20 درصد زوج‌های کشور نابارور و کم بارور هستند"، "توزیع 3 هزار کیسه زباله تجدید پذیر و استقبال چشم گیر از هیپنوتیزم در ایران" را بررسی می‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار