صفحات اجتماعی روزنامه‌ها در قاب اجتماعی باشگاه خبرنگاران:

پیشخوان اجتماعی 11 خرداد 1394

در صفحات اجتماعی روزنامه‌های کشور موضوع‌های معمای حقوق 100 میلیونی مدیران و دسیسه پرستار خانگی برای ثروت میلیونی مرد بیمار پیگیری شد.

پیشخوان اجتماعی 11 خرداد 1394به گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات باشگاه خبرنگاران، روزنامه هفت صبح در گزارشی با عنوان "معمای حقوق 100 میلیونی مدیران"، نگاهی به وضعیت و چگونگی حقوق مدیران پرداخته و در این باره می‌نویسد: اگر کارمند هستید، احتمالا بارها حس کنجکاوی‌تان گل کرده که بدانید مدیران چقدر حقوق می‌گیرند. طبق قانون مدیریت خدمات کشوری، دریافتی امسال مدیران دولتی نباید از 5 میلیون تومان در ماه بیشتر باشد، یعنی با یک حساب سر انگشتی، نباید یک کرسی مدیریتی آن هم با مزایای لازم، بیشتر از 10 میلیون تومان ارزش داشته باشد. این در حالی است که دریافتی بعضی از مدیران به 100 میلیون تومان در ماه می‌رسد.

این روزنامه در ادامه به موضوع‌های زیر آبی رفتن 95 میلیونی مدیران، عضو هیات مدیره یعنی چه، ماجرای حقوق 22 میلیون تومانی، چگونگی تامین درآمد اعضای هیات مدیره و... اشاره می‌کند.

"پیشنهاد ضد سیگار وزارت بهداشت"،‌ "حقوق مشاغل دولتی 5 قدرت اقتصادی جهان"، "چه کسی مغز انیشتین را دزدید" و "پرنده‌های شکاری شیوخ عرب در ایران" از موضوعات دیگری است که روزنامه هفت صبح در صفحات زیر آسمان شهر، تازه‌های دانش و فناوری و پرونده روز خود آن را بررسی کرده است.

اما از خبرهای روزنامه هفت صبح، سری به گروه شوک روزنامه ایران می‌زنیم که به خبری با این عنوان " دسیسه پرستار خانگی برای ثروت میلیونی مرد بیمار" پیرامون اتفاقاتی است که این روزها به وضوح دیده می‌شود و بیانگر نا امنی و اعتماد بیش از حد افراد به یکدیگر است، می‌پردازد.

ماجرا از این قرار است که پرستار خانگی با فرد بیمار 50 ساله به عقد او درآمد و ثروت وی را به جیب زد. این در حالی است که فرد بیمار از بیماری سخت جسمانی رنج می‌برد و از عهده کارهای ساده شخصی‌اش بر نمی‌آمد. پرستار خصوصی با سو‌ء استفاده از این موضوع، پس از گذشت یک هفته با وی ازدواج کرد. با طرح نقشه شیطانی خود اقدام به خرج کردن تمام سرمایه فرد بیمار کرد، به طوریکه با بستری فرد بیمار در بیمارستان، از عروس جوان خبری نشد، بعد از تحقیقات و پیگیری‌های پلیس، این پرستار قلابی شناسایی و دستگیر شد.

"زندانی شدن دزد هفت‌تیر کش پشت کرکره‌های طلا فروشی"، "دردرسر فریب خوردن یک زن در بانک"، "دزدی زنانه در فضای مجازی"، "رهایی قاتل افیونی از مجازات اعدام" و "اسید پاشی زنانه روی مرد آشنا" از موضوعاتی است که صفحه شوک روزنامه ایران به آن پرداخته است.

روزنامه بعدی ما، روزنامه همشهری، این روزنامه در صفحه شهری خود به موضوع "هزینه یازده میلیارد تومانی نظافت ایستگاه‌های مترو" پرداخته می‌نویسد: هرسال 11 میلیارد تومان برای نظافت ایستگاه‌ها و ریل‌های مترو هزینه می‌شود، این در حالی است که آسیب‌‌های جدی مانند ریختن زباله در مسیر ریل قطار، استفاده نادرست از پله برقی و مانع بسته شدن درب‌های قطار، مواردی است که هزینه‌های هنگفتی روی دست شرکت بهره برداری مترو می‌گذارد.

در این خبر، روزنامه نگار به مطالبی همچون لزوم آموزش شهروندی و فرهنگ سازی در خصوص رعایت بسیاری از موارد شهری در ایستگاه‌ها و ریل‌های قطار مترو، بررسی مشکلات و معضلات شرکت بهره برداری مترو، جایگاه رسانه ملی در رفع مشکلات و معضلات مترو و... اشاره می‌کند.

"توسعه کمربند سبز در ارتفاعات شمال تهران"، "بحث داغ مدیریت بحران در شورای شهر"، "برپایی آیین پایانی جشن جوانان شهر"، "بهره برداری از نخستین تالار ویژه ازدواج آسان در جنوب تهران"، "جشن گلریزان برای آزادی زندانیان"، و "لزوم ایمن سازی بافت تاریخی پایتخت" از موضوعاتی است که روزنامه همشهری در صفحه شهری خود آن را بررسی کرده است.

از خبرهای شهر تهران که بگذریم، به روزنامه جام جم می‌رسیم که در صفحه جامعه خود به موضوع "مسئولیت پذیری حلقه مفقوده آموزش پزشکی" پیرامون وضعیت آموزش پزشکی در کشور اشاره می‌کند که در این باره می‌خوانیم: یکی از عمده دلایل بوجود آمدن شرایط خاص در ساختار آموزش پزشکی کشور که بیشترین نقطه اتکای آن آموزش علم بالینی به دانشجویان است و به دانشجوی پزشکی مسئولیت پذیری و دلسوزی برای بیمار را آموزش نمی‌دهد، به این معنا که دانشجوی پزشکی را آموزش دهند، بیمار یک انسان دارای حقوق است باید به درد و بیماری‌اش فقط به عنوان یک مراجعه کننده نگاه نکنند و مسئولیت سلامت او را تا حاصل شدن کامل نتیجه درمان به عهده بگیرند.

در این خبر، روزنامه نگار به مطالبی همچون نگاه ویژه به پزشکی به عنوان یک حرفه مقدس، لزوم ارتباط آموزشی بیشتر میان اجرای طرح‌های عملی برای بهبود شرایط در دانشگاه‌ها، لزوم جلوگیری از کمرنگ شدن اخلاق حرفه‌ای در میان پزشکان کشور و... می‌پردازد.

در ادامه نیز این روزنامه در صفحه جامعه امروز خود به موضوع‌های "دست خالی محیط زیست در برابر گردوغبار"، "اجرای طرح انضباط اجتماعی در محدوده بازار" و "طبیعت در فنجان شما" را بررسی می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار