صفحات اجتماعی روزنامه‌ها در قاب اجتماعی باشگاه خبرنگاران:

پیشخوان اجتماعی 17 خرداد 1394

در صفحات اجتماعی روزنامه‌های کشور موضوع‌های بهشت و جهنم در یک قدمی و جنایات در رقابت عشقی دو برادر نابینا پیگیری شد.

پیشخوان اجتماعی 17 خرداد 1394به گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، روزنامه جام‌جم در گزارشی با عنوان بهشت و جهنم در یک قدمی است نگاهی به وضعیت و مشکلات کارگران و باربران نیمه شب در بازار بزرگ تهران پرداخته و می‌نویسد: "در ساعت 00:30 بامداد که همه در کنار خانواده در آرامش هستند گروهی از کارگران و باربران برای گرفتن 15 هزار تومان از ساعت 00:30 بامداد تا 6 صبح مشغول خالی کردن بار چهل تا 50 کیلویی برنج، حبوبات و آجیل از کامیون هستند تا با جمع کردن پول‌های شبانه از پس اجاره‌خانه‌هایشان بر‌بیایند."

این روزنامه در ادامه به موضوعات وضعیت کارگران شبانه در بازار تهران، حضور معتادان در حوالی میدان امین‌السلطان،‌ وضعیت معتادان و زباله‌گردی در بازار تهران،‌ وضعیت نامناسب رفاهی کارگران و باربران بازار تهران و ... اشاره می‌کند.

جنگل به دلسوزی بیشتری نیاز دارد، پلیس ویژه کودک تابستان می‌آید، صدور 33 و نیم میلیون گواهینامه رانندگی و ساماندهی گلزار شهدا تا پایان سال از موضوعات دیگری است که روزنامه جام جم در صفحه اجتماعی امروز خود آن را بررسی کرده است.

اما روزنامه جام جم را که ورق بزنیم در گروه شوک روزنامه ایران خبر اعدام برای آدمکش فیسبوکی موضوعی پیرامون اتفاقاتی است که این روزها به وضوح دیده می‌شود و بیانگر اختلافات شدید میان برخی از خانواده‌ها، بی‌توجهی به وضعیت نابسامان جوانان،‌ تضعیف باورهای مذهبی و بی‌توجهی به حقوق پدران و مادران است.

ماجرا از این قرار است که دختری 18 ساله با همدستی پسر مورد علاقه‌اش که در فیسبوک با هم آشنا شده‌ بودند توطئه قتل پدر 55 ساله به نام محمد را طراحی کرده و به اجرا گذاشته‌اند که امیر پسر مورد علاقه مرجان دختر 18 ساله قتل را به گردن گرفت و دستگیر شد.

اما در این حالی است که در شعبه 84 دادگاه کیفری استان تهران مرجان به 5 سال زندان و امیر به قصاص نفس محکوم شد.

اعتراف به 160 سرقت ماهرانه ، جنایت در رقابت عشقی دو برادر نابینا، دسیسه‌های تبهکارانه 3 زن تک‌رو از موضوعاتی است که صفحه شوک روزنامه ایران به آن پرداخته است.

روزنامه بعدی ما روزنامه همشهری است، این روزنامه در صفحه شهری خود به موضوع آمادگی مراکز معاینه فنی برای تبادل اطلاعات با پلی راهور پرداخته و می‌نویسد: سه‌شنبه هفته گذشته لایحه سازوکار نظارت و کنترل برگه معاینه فنی خودروها در شهر تهران با تاکید بر ایجاد سامانه یکپارچه اطلاعاتی و بازگشت قانونی معافیت دو ساله معاینه فنی در شورای شهر تهران تصویب شد.

در ادامه این گزارش نویسنده به مطالبی همچون وضعیت سامانه ملی یکپارچه معاینه فنی،‌اصلاح مدت معافیت از 5 سال به 2 سال، احیای قانون در خصوص معاینه فنی، ارائه دو پیشنهاد برای دولت و مجلس و ... اشاره می‌کند.

افزایش 33 کیلومتری بزرگراه‌های پایتخت در سال 94 ، احداث 5 خط فرامنطقه‌ای اتوبوس،‌لزوم مشارکت شهروندان در اجرای طرح انضباط شهری منطقه 12 و نظارت مردمی بر تخلفات تاکسی از موضوعات دیگری است که روزنامه همشهری در صفحه شهری امروز خود آن را بررسی کرده است.

اما از خبرهای شهر تهران که بگذریم به روزنامه 7 صبح می‌رسیم که در صفحه زیر آسمان شهر خود به موضوع روایت جاناتان، روزنامه نگار آنور آبی از ایران پیرامون موضوع امیدواری مردم به ایران به بهبود و گشایش در وضعیت اقتصادی در رفع تحریم‌ها و موفقیت فرایند مذاکرات هسته‌ای و وضعیت بازار بزرگ تهران پرداخته که در اینباره می‌خوانیم: بازار بزرگ تهران انباشته از جمعیت است، هر چند بسیاری از این جمعیت سرگردان هستند و بازاریان نگران و در عین حال امیدوار به تغییر شرایط هستند.

این در حالی است که تحریم‌ها قدرت خرید مردم را کاهش داده است بطوری که سود مدیریت 8 سال دولت قبل نیز تورم را در سال پایانی دولت وی به 45 درصد رساند در حال حاضر و با گذشت 2 سال از آغاز دولت جدید تورم به 15 درصد کاهش یافته است و انتظار می‌رود که رشد اقتصادی ایران در سال جاری در حدود 1 درصد باشد.

در ادامه روزنامه نگار به مطالبی همچون نرخ تورم و احتمال افزایش 2 درصدی اقتصاد ایران و ... اشاره می‌کند.

این روزنامه در صفحات پرونده روز تازه‌های دانش و فناوری و راهنمای بازار خود موضوعات یک دولت و 6 چالش، در انتظار بهترین یاری تاریخ و خداحافظی با رهن کامل سلام بر اجاره زیاد را بررسی می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار