صفحات اجتماعی روزنامه‌ها در قاب اجتماعی باشگاه خبرنگاران:

پیشخوان اجتماعی 16 خرداد 1394

در صفحات اجتماعی روزنامه های کشور موضوع‌های یاغی‌ها در بازار موبایل و شلیک‌های مرگ برای فرار از زندگی پیگیری شد.

پیشخوان اجتماعی 16 خرداد 1394به گزارش  خبرنگار دنیای ارتباطات گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛ روزنامه جام جم در گزارشی با عنوان زندان یا بوستان مردم چه می‌خواهند نگاهی به وضعیت بازداشت‌گاه اوین و زمزمه‌هایی برای تبدیل این بازداشتگاه به بوستان عمومی پرداخته و در اینباره می‌نویسد که در محله اوین خیلی‌ها منتظر کوچ بازداشتگاه هستند تا آنجایی که دیگر این مکان با هیچ نقطه از پیکره شهر تماس نداشته باشند. بطوریکه ساکنان محله اوین بر این باورند بازداشتگاه اوین باعث افت قیمت خانه‌هایشان شده و ارزش خانه های این محله در مقایسه با چند محله آنطرف‌تر خیلی متفاوت و با افت قیمت مواجه شده است.

این روزنامه در ادامه به موضوعات تاثیر بازداشتگاه اوین بر ساکنان محله اوین، آثار روحی و روانی وضعیت زندانیان و ساکنان محله اوین و وضعیت بازداشتگاه اوین در دامنه البرز در گذشته، تبدیل زندان قصر در سال 91 به باغ موزه، تبدیل بازداشتگاه اوین به بوستان عمومی و غیره اشاره می‌کند.

هفته داغ تجارت کنکور، رقص آتش در جنگل های کشور، گیلان سالخورده ترین بوستان کشور و تردد معلولان با پلاک ویژه از موضوعات دیگری است که روزنامه جام جم در صفحه اجتماعی امروز خود آن را بررسی کرده است.

اما روزنامه جام جم را که ورق بزنیم در گروه شوک روزنامه ایران خبر حمله وحشت‌آور به خانه دو خواهر جوان موضوعی پیرامون اتفاقاتی است که این‌ روزها به وضوح دیده می‌شود و بیانگر ناامنی، تضعیف باورهای مذهبی و بی‌توجهی به حقوق دیگران است.

ماجرا از این قرار است که پدر و پسر جوان در حمله خشن به خانه دو خواهر که مستاجرشان بودند تحت تعقیب قضائی قرار گرفتند.

صدای شکستن شیشه‌ها و فریادهای دختر جوان باعث جمع شدن همسایه ها و نجات آنها شد. دختر 31 ساله پس از درگیری با پلیس 110 تماس گرفت و پسر نوجوان صاحبخانه دستگیر شد و برای روشن شدن موضوع به کلانتری 136 انتقال داده شد.

پایان دکتربازی‌های یک عطار قدیمی، شلیک‌های مرگ برای فرار از زندگی، سفر برای سرقت از کودکان و کلاه برداری نافرجام در فضای مجازی از موضوعاتی است که صفحه شوک روزنامه ایران به آن پرداخته است.

روزنامه بعدی ما روزنامه همشهری است. این روزنامه در صفحه شهری خود به موضوع تلاش شورای شهر به ایجاد سامانه یکپارچه معاینه فنی پرداخته و می‌نویسد براساس ماده 3 و 7 تبصره رای موافق مقررات سخت‌گیرانه‌تری در برخورد با خودروهای متخلف در شهر تهران اعمال می شود.

این مصوبه به سامانه یکپارچه معاینه فنی اشاره دارد که پیش از این از سوی مقامات دولتی و معاینه فنی تهران مورد تاکید قرار گرفته بود.

در ادامه این گزارش نویسنده به مطالبی همچون بررسی مصوبه شورای شهر برای ایجاد سامانه یکپارچه معاینه فنی، ایجاد زیر ساخت‌های الکترونیکی به ساختار یکپارچه‌ای، اعمال مقررات بدست پلیس راهنمایی و رانندگی، ثبت خودروهایی که از مراکز معاینه فنی تاییدیه می گیرد. در سامانه اطلاعاتی وزارت کشور و ... اشاره می‌کند.

جوانان باید اداره کشور را بدست بگیرند، تعیین و تکلیف خطوط مترو تا سال 97، بازار تهران الگوی نظم و انضباط پایتخت می‌شود و تهران الگوی پیشگیری از بحران برای شهرهای کشور از موضوعاتی است که روزنامه همشهری در صفحه شهری امروز خود آن را بررسی کرده است.

اما از خبرهای شهر تهران بگذریم به روزنامه هفت صبح می‌رسیم که در صفحه زیرآسمان شهر خود به موضوع وضعیت قرمز برای تعرفه‌های پزشکی پیرامون موضوع آتش اختلافات میان وزارت بهداشت و درمان با نظام پزشکی برای تعیین تعرفه‌های پزشکی و نظارت بر ویزیت پزشکان شعله‌ور شده است، اشاره می‌کند که در این باره می‌خوانیم: ما آنطوری که شایسته است همراهی برخی از پزشکان را با مصوبه دولت نداریم، بنظر می رسد در هفته‌های آینده با هماهنگی‌هایی که با نظام پزشکی و سازمان‌های نظارتی وجود خواهد داشت بتوانیم بهتر از گذشته شاهد حمایت از مردم و نظارت بر تعرفه‌های مصوب باشیم.

در ادامه روزنامه‌نگار به مطالبی همچون بررسی حوزه سلامت، لزوم رعایت تعرفه‌ها در حوزه سلامت، برخورد سازمان نظام‌پزشکی با متخلفان حوزه سلامت، نظر وزارت بهداشت و درمان درخصوص تعرفه‌های پزشکی و ... میپردازد.

این روزنامه در صفحه‌های پرونده روز، تازه‌های دانش و فناوری و راهنمای بازار امروز خود موضوع‌های تحول استار تاپ‌های ایرانی فاز دوم، دهن کجی مرسدس بنز به تحریم‌های ضد ایرانی و یاغی ها در بازار موبایل را بررسی می کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار