صفحات اجتماعی روزنامه‌ها در قاب اجتماعی باشگاه خبرنگاران:

پیشخوان اجتماعی 12 خرداد 1394

در صفحات اجتماعی روزنامه‌های کشور موضوع‌های جهیزیه ایرانی بخریم یا خارجی و اعدام شیطان در برابر دیدگان شکارهای گریان، پیگیری شد.

پیشخوان اجتماعی 12 خرداد 1394به گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات باشگاه خبرنگاران، روزنامه هفت صبح در گزارشی با عنوان جهیزیه ایرانی بخریم یا خارجی، کدام به صرفه تر است، نگاهی به وضعیت برخی لوازم خانگی اولیه برای آغاز زندگی مشترک نو عروسان و نو دامادان، پرداخته و در این باره می‌نویسد: لوازم خانگی شامل یخچال، ماشین لباس شویی، اجاق گاز، اتو بخار، پلو پز، غذاساز، مایکروویو و جاروبرقی، 8 قلمی هستند که به عنوان لوازم خانگی اولیه برای شروع یک زندگی مشترک در جهیزیه هر تازه عروسی پیدا می‌شود.

این روزنامه در ادامه به موضوع‌های "مقایسه برند‌های ایرانی و خارجی"، "چگونگی وضعیت استقبال مردم از برند‌های ایرانی و خارجی"، "دلایل انتخاب برند‌های ایرانی و خارجی"، "نگاه مردم نسبت به برند‌های خارجی"، و... اشاره می‌کند.

"همه چالش‌های یک مرقد با شکوه"، "تهران دهیمن شهر جهان از منظر مخاطرات"، "بازماندن 143 هزار کودک ایرانی از تحصیل" و "کشف فسیل‌های 7 میلیون ساله در لرستان" از موضوعات دیگری است که روزنامه هفت صبح در صفحه زیر آسمان شهر خود آن را بررسی کرده است.

اما از خبرهای روزنامه هفت صبح، سری به گروه شوک روزنامه ایران می‌زنیم که به خبری با عنوان "اعدام شیطان در برابر دیدگان شکارهای گریان" به اعدام یک شروری اشاره دارد که مرتکب جرایم خشن و اجتماعی شده بود و در برابر قربانیان خود، صبح دیروز (دوشنبه) در جیرفت به دار آویخته شد.

در ادامه نیز گروه شوک به خبری با عنوان "دو مرد و یک زن دزدان نقاب دار طلاهای میلیاردی" اشاره می‌کند که در این ماجرا دو مرد جوان با همدستی زنی با حمله شبانه به یک خانه در مشهد، یک میلیارد ریال طلا به سرقت برده بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

روزنامه بعدی ما، روزنامه همشهری است، این روزنامه در صفحه شهری خود به موضوع "طرح لایحه مدیریت شهری در مجلس دهم" پرداخته و می‌نویسد:‌ پیش نویس و تدوین لایحه مدیریت شهری به احتمال فراوان تا پایان سال 94 به اتمام می‌رسد و برای طرح در دولت آماده خواهد شد.

در این خبر، روزنامه نگار به مطالبی همچون بررسی شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، بررسی مدیریت شهری در 6 کمیته تخصصی، چکش خوری لایحه مدیریت شهری با 298 ماده در 6 کمیته، بررسی لایحه مدیریت شهری در هر کارگاه در مدت دو تا سه ماه آینده و... اشاره می‌کند.

"هشدار نسبت به بحران محیط زیستی در جنوب البرز"، "نهادینه سازی فرهنگ انتظار جهادی در سبک زندگی امروز"، "آغاز تمهیدات ترافیکی در اطراف حرم امام خمینی (ره) از صبح فردا" و "حمایت از هزار و 150 موسسه و خانه قرآن پایتخت" از موضوعاتی است که روزنامه همشهری در صفحه شهری خود آن را بررسی کرده است.

از خبرهای شهر تهران که بگذریم، به روزنامه جام جم می‌رسیم که در صفحه جامعه خود، به موضوع "تب آلودگی هوا را خودمان کاهش می‌دهیم" پیرامون وضعیت آلودگی هوا و انتشار گرد و غبار در فصل بهار اشاره می‌کند که در این باره می‌خوانیم: کاهش مصرف انرژی، استفاده از محصولات کارآمد تر و کاهش مصرف مواد شیمیایی، از مهمترین راهکارهای کاهش الودگی هوا است، به طوری که آلودگی هوا دیگر فصل نمی‌شناسد. در گذشته با فرا رسیدن روزهای بهاری، اغلب آلودگی هوا نیز به فراموشی سپرده می‌شد، اما امروز پدیده موسوم به گردوغبار خاطر خوش بسیاری از روزهای بهاری را مکدر کرده است.

در این خبر، روزنامه نگار به مطالبی همچون زمان وقوع آلودگی هوا، عوامل موثر بر آلودگی هوا، آثار مخرب آلودگی هوا، راهکارهای مقابله با آلودگی هوا و راه‌های کاهش آلودگی هوا و... می‌پردازد.

در ادامه نیز این روزنامه در صفحه جامعه امروز خود، موضوع‌های "یارانه زنان سرپرست خانوار قطع نشود"، "آغاز طرح تابستانه پلیس راهور از 15 خرداد" و "کاهش آمار پیوند کلیه" را بررسی می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار