دو بانک انگلیسی درباره فساد مالی فیفا تحقیق می‌کنند

دو بانک انگلیسی درمورد احتمال انجام تخلفات مالی مقامات فیفا نزد آنها، تحقیق می‌کنند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  اکسپرس؛ دو بانک انگلیسی "بارکلیز" و "استاندارد چارترد" تحقیقاتی داخلی درمورد احتمال سوء‌استفاده مقامات دستگیر شده فیفا از حساب‌های خود آغاز کرده‌اند.

مقامات این دو بانک در حال بررسی فساد مالی مقامات دستگیر شده فدراسیون بین المللی فوتبال با کمک حساب‌هایشان در "بارکلیز" و "استاندارد چارترد" هستند. ممکن است بازداشت شدگان فیفا، از حساب‌های مالی خود در این دو بانک برای پولشویی و انتقال مبالغ غیر‌قانونی به افراد دیگر استفاده کرده باشند.

مقامات انگلیسی برای نشان دادن اعتراض خود نسبت به انتخاب مجدد "سپ بلاتر" در سمت ریاست فیفا خواستار تحریم بازیهای جام جهانی سال 2018 به میزبانی روسیه هستند. آنها می‌دانند به تنهایی قادر به انجام این کار نیستند، به همین دلیل سعی می‌کنند با حمایت فدراسیون فوتبال اروپا – یوفا – دیگر کشورهای اروپایی را نیز به تحریم جام جهانی 2018 ترغیب کنند.

دادگستری آمریکا چهارشنبه ۲۷ مه (6 خرداد) علیه ۱۴ مقام ارشد فیفا اعلام جرم کرد و فردای آن روز، ۷ نفر از این افراد در جریان یورش پلیس به هتلی در سوئیس بازداشت شدند. آنها به رشوه خواری، اخاذی و پول شویی که شامل ده ها میلیون دلار از سال ۱۹۹۱ ( 1370) می شود، متهم شده اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار