مدیرکل امور دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم خبرداد:

تحصیل چهار هزار و 500 دانشجوی غیرایرانی با هزینه شخصی در کشور

مدیرکل امور دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم گفت: هم‌اکنون تنها 4 هزار و 500 دانشجوی غیرایرای با هزینه شخصی در دانشگاه‌های کشور مشغول تحصیل هستند که براساس برنامه پنجم باید تا 3 برابر افزایش یابد.

صمد حاج‌جباری مدیرکل امور دانشجویان غیر ایرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران گفت: هم‌اکنون 21 هزار و 500 دانشجوی غیر ایرانی در کشور وجود دارد که از این تعداد 13 هزار نفر کنکوری هستند، یعنی با شرکت در آزمون سراسری وارد دانشگاه‌ها می‌شوند که البته اکثریت آنها از برادران و خواهران دانشجوی کشور افغانستان و عراق هستند. 
 
وی افزود: 4 هزار و 500 دانشجوی غیرایرانی آزاد هستند که با هزینه شخصی در داخل دانشگاه‌های کشور مشغول تحصیل هستند که البته باید این تعداد از دانشجویان افزایش یابند. 
 
حاج‌جباری تصریح کرد: حدود 3 هزار و 500 دانشجو هم براساس تعهدات بین‌المللی و در باب تفاهم‌نامه‌هایی که به شکل بورس و یا دولتی است در دانشگاه‌های داخل کشور مشغول تحصیل هستند. 
 
وی خاطرنشان کرد: سیاست‌ها در جذب دانشجوی خارجی در بخش غیر بورس است و براساس برنامه پنجم سالانه 3 هزار نفر از دانشجویان خارجی غیربورس باید در داخل دانشگاه‌های کشور جذب شوند. 




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار