در کنفرانس خبری مشترک با آنگلا مرکل؛

سیسی:امنیت و صلح منطقه بر امنیت و صلح سراسر اروپا تأثیرگذار است

عبدالفتاح سیسی در کنفرانس خبری مشترک با صدر اعظم آلمان اعلام کرد، امنیت و صلح منطقه بر امنیت و صلح سراسر اروپا تأثیرگذار است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، "آنگلا مرکل،" صدر اعظم آلمان در کنفرانس خبری مشترک در برلین با "عبدالفتاح سیسی،" رئیس جمهور مصر گفت: درباره تقویت روابط دو جانبه بین مصر و آلمان که متناسب با محوریت مصر در خاورمیانه باشد، گفتگو کردیم. 

مرکل افزود: درباره مسائل مهم خاورمیانه بحث و گفتگو کردیم و دیدگاههای خود را در این خصوص در میان گذاشتیم. حکمهای اخیر صادره در مصر و پرونده روابط بین مسلمانان و مسیحیان از دیگر موضوعات مطرح شده بود.

سیسی نیز اعلام کرد، ما به تشریح وضع مصر علاقمند هستیم و آلمانی ها وضع مصر را درک می کنند. امیدواریم روابط دو جانبه بین مصر و آلمان افزایش یابد. آلمانی ها با ما درباره آزادی و دمکراسی، زیاد صحبت کردند و ما برای آن تلاش می کنیم اما شرایط بسیار دشوار است. مصر همانند سدی در برابر فاشیسم دینی ایستاده است و منطقه با خطر افراط گرایی روبروست.
مصر کشوری است که به قانون اساسی و قانون احترام می گذارد و نمی توانیم درباره حکمهای اعدام صادره حرفی بزنیم. تصمیم ارجاع حکمها به مفتی ربطی به اعدام ندارد و بیشتر حکمهای صادره نیز غیابی است. مراتبی از چشم پوشی در مصر وجود دارد و متهمان حق دارند به حکمهای صادره اعتراض کنند. امنیت و صلح منطقه بر امنیت و صلح سراسر اروپا تأثیر دارد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار