مشهد؛

حضور هنرمندان خراسانی در نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: همزمان با بزرگداشت روز صنایع دستی، هنرمندان خراسانی در نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی حاضر می‌شوند.

 به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، حسین زارع صفت با اشاره به اهمیت صنایع دستی و نقش این هنر صنعت در ایجاد اشتغال و افزایش در آمد اظهار داشت: 20 خرداد روز جهانی صنایع دستی فرصت بسیار مغتنمی برای مرور ظرفیت‌های استان در این حوزه است و بر همین اساس برنامه‌های بسیار خوبی برای این روز در نظر گرفته شده است.
وی افزود: یکی از مهمترین برنامه‌های این اداره کل به مناسبت فرا رسیدن 20 خرداد، حضور 15 نفر از هنرمندان برجسته استان در نمایشگاه بین المللی صنایع دستی است که این نمایشگاه 20 تا 25 خردادماه جاری در تهران برگزار می‌شود.
زارع صفت اضافه کرد: ضمن اینکه بازدید از کارگاه‌های هنرمندان پیشکسوت، فعال و کارآفرینان برتر صنایع دستی در سطح استان، تقدیر از هنرمندان پیشکسوت صنایع دستی، بازدید از کارگاه‌های روستایی فعال و... از دیگر برنامه‌های مهم این معاونت به مناسبت روز جهانی صنایع دستی است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: افتتاح خانه صنایع دستی در بنای تاریخی مصلی و رونمایی از کتاب صنایع دستی، بازدید پیشکسوتان و هنرمندان صنایع دستی از موزه‌های حرم مطهر رضوی و رونمایی فیلم‌های مستند صنایع دستی تهیه شده توسط معاونت صنایع دستی استان  در رشته‌های کاشی هفت رنگ و سفال و سرامیک نیز از دیگر برنامه‌های مهم این معاونت به مناسبت فرا رسیدن 20 خردادماه روز جهانی صنایع دستی است.
انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.