چهار راه‌هایی که به گدایان اجاره داده می‌شود

مدیر مرکز خدمات اجتماعی شهرداری منطقه 20 از اجاره و خرید و فروش سرقفلی چهارراهها، توسط متکدیان خبر داد.

بهمن سباعی مدیر خدمات اجتماعی شهرداری منطقه 20 در گفت و گو با خبرنگار شهری   گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه سرقفلی برخی از چهارراه‌های شهر تهران از قیمت بالایی برای متکدیان و شبکه های کودکان خیابانی برخوردار است، اظهار کرد: شبکه‌های متعددی در سطح شهر تهران فعال هستند که به طور نامحسوس اقدام به آموزش، نگهداری و جمع‌آوری کودکان کار و خیابانی می‌کند،با توجه به ورود این شبکه و گروه‌ها، کودکان نمی‌توانند به آسانی در خیابان یا چهار‌راهی اقدام به تکدی‌گری کنند، باید عضو گروه خاصی باشند تا بتوانند سرقفلی چهارراه را بدست آورند. 

وی با بیان اینکه شهرداری در این زمینه طرح‌های جمع‌آوری نداشته و بیشتر از طرح های حمایتی استفاده می‌کند، افزود: نمی‌شود به این کودکان اتهامی وارد کرد چرا که این کودکان به صورت ناخواسته وارد این شبکه‌ها می‌شوند. 

سباعی یکی از مهم‌ترین طرح‌های حمایتی در این زمینه را افزایش فعالیت‌های مدارس کودکان کار دانست، و گفت: مدارس کودکان کار و خیابانی نقش مهمی در زمینه ساماندهی و حمایت از این کودکان را برعهده دارند. 

وی افزود: این مدارس همانند مدارس آموزش و پرورش نبوده و با پایان سال تحصیلی فعالیت این مدارس اتمام نخواهد یافت. 

اتباع افغان محصلین اصلی مدارس 

منیره آرزومندی مدیر مرکز خیریه و مدارس ایلیا با اشاره به نوع فعالیت این مدارس، اظهار کرد: فعالیت‌های این مدارس تنها  به آموزش‌ها درس خلاصه نمی‌شود بلکه تمام موارد موجود در زندگی، اعم از مهارت‌های زندگی، خدمات پزشکی و چکاپ کودکان و والدین و.... را در بر می‌گیرد. 

وی در ادامه با بیان اینکه نیمی از کودکان تحت پوشش این مراکز را اتباع افغان تشکیل می‌دهند، گفت: بیشتر این کودکان از ساکنین حاشیه شهر تهران به ویژه مناطق ری، قلعه نو، قرچک و کهریزک تشکیل می‌دهند. 

آرزومندی با اشاره به اینکه در فصل تابستان، تعداد کودکان کار افزایش خواهد یافت، افزود: با توجه به تعطیلات تابستان و افزایش تردد شهروندان در معابر این تمایل در کودکان ایجاد می‌شود که بیشتر در خیابان حضور داشته و تکدی‌گری و یا دست فروشی کنند. 

وی در پایان تصریح کرد: توجه به وضعیت کودکان خیابانی و کمک به این کودکان منجر به کاهش خشونت و افزیش امنیت اجتماعی می‌شود. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار