فلاحتیان در گفتگو با باشگاه مطرح کرد

قطع یک ساعت خاموشی خسارات میلیاردی برای اقتصاد کشور دارد

معاون برق و انرژی وزیر نیرو گفت: سیاست مدیریت طرف تقاضا، موضوعی است که وزارت نیرو برای عدم خاموشی در تابستان اتخاذ کرده است.

هوشنگ فلاحتیان معاون برق و انرژی وزیر نیرو در گفتگو با خبرنگار نیرو گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: پیش بینی ما برای پیک مصرف برق در امسال رقمی بالغ بر 51 هزار مگاوات خواهد بود. این در حالی است که در سال گذشته پیک بالقوه مصرف 48 هزار و 600 مگاوات بوده است.

وی در ادامه با اشاره به رشد 2400 مگاواتی مصرف در تابستان امسال گفت: با توجه به این میزان رشد در مصرف، خواستار صرفه جویی حداقل 10 درصدی از سوی مردم در سال همدلی و همزبانی هستیم، زیرا با این میزان صرفه جویی به طور قطع با خاموشی مواجه نخواهیم بود.

معاون وزیر نیرو تصریح کرد: مدیریت طرف تقاضا در تابستان سال جاری موضوع مهمی است که بر روی آن تمرکز شده، این مدیریت مصرف از طرف مصرف کنندگان خانگی، صنعتی و کشاورزی صورت می‌گیرد.

فلاحتیان افزود: صرفه جویی در بخش خانگی بدون هزینه اضافی خواهد بود. در زمینه صنایع امسال موافقت نامه‌هایی را شرکت توزیع نیروی برق و برق منطقه‌ای با مصرف کنندگان بالای 1 مگاوات خواهد داشت که در صورت کاهش 30 درصدی مصرف، در ماه های تیر و مرداد، مشوق‌ها و تعرفه‌های تخفیفی به آنها تعلق می‌گیرد. همچنین صنعتگرانی که تعمیرات اساسی خود را به تابستان موکول و یا تغییراتی در شیفت کاری کارگران ایجاد کنند، شامل تشویقی وزارت نیرو می‌گردند.

وی درخصوص صرفه جویی در حوزه کشاورزی گفت: در صورت عدم استفاده 4 ساعتی کشاورزان از چاه‌های خود، 20 ساعت برق رایگان به انها اختصاص می‌یابد.

معاون وزیر نیرو در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم با مدیریت طرف تقاضا بتوانیم ساعات مصرف برق را در روزهای مختلف شبانه روزی تقسیم کنیم تا فشاری بر روی مدار اصلی وارد شود و ما با خاموشی مواجه نباشیم، زیرا به طور قطع یک ساعت خاموشی خسارات میلیاردی برای اقتصاد کشور به دنبال دارد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدامین
۰۸:۲۸ ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
باسلام خدمت جناب آقای فلاحتیان مدت 5سالی هست که برق ماضعیف هست حتی درزمستان بامراجعات ساکنین اداره برق لنگرود تیرهای جدید زدند 4سال پیش امابدون سیم مراجعات زیادی شد اما کسی به فکرما نبود لطفا پیگیری بفرمایید {گیلان - لنگرود - جاده چمخاله کوچه زاکری {روحی سابق}
آخرین اخبار