تبریز؛

شناساندن پیشینه‌ی غنی و درخشان آذربایجان نیازمند تدبیر و عزم همگانی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: شناساندن پیشینه‌ی غنی و درخشان آذربایجان نیازمند تدبیر و عزم همگانی است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از تبریز ،صفی‌پور در نشست صمیمی با اساتید و پیشکسوتان رشته‌های مختلف هنری؛ اساتید، پیشکسوتان و فعالان فرهنگ،‌ ادب و هنر استان را تکیه‌گاهی مطمئن برای حوزه‌ی فرهنگ و هنر برشمرد و گفت: تعالی و بالندگی فرهنگ و هنر استان و رشد و توسعه‌ آن جز در سایه‌ی همدلی، مشارکت و همراهی همه‌ی اصحاب فرهنگ و هنر تحقق نمی‌پذیرد .

وی افزود: هنرمندان و اصحاب فرهنگ زبان گویای تاریخ آذربایجان‌ هستند که هر کدام باید با تکیه بر اندیشه‌ و هنر خود در محیطی صمیمی و به دور از هیاهو،‌ سهم خود را در بالندگی فرهنگ و هنر ایران این استان فرهنگ‌پرور  ایفا نماید.

صفی‌پور با اشاره به اینکه پیشکسوتان رشته‌های مختلف فرهنگی و هنری آینده‌ فرهنگ و هنر استان را رقم می‌زنند  و باید حضورشان را  غنیمت شمرد، گفت: تاسیس بنیاد فرهنگ،‌هنر و ادب آذربایجان، سرآغاز همت و تلاش مضــاعف و پربرکتی برای مجمــوعه فرهنگ و هنر و افتخـاری برای استان است و باید با هر آنچه در تـوان ­داریم، در راستای تحکیم مبانی ­اصیل و  هویت­ ­مان از این ظرفیت بهره گیریم .

صفی‌پور گفت: این بنیاد با هدف رشد و تعالی فرهنگی جامعه و بسط و توسعه پیام و فرهنگ انقلاب اسلامی در جامعه جهانی و توسعه ی هویت اسلامی  – ایرانی و توجه به نقش و جایگاه بی بدیل فرهنگ و زبان محلی و منطقه ای در انسجام ملی و در راستای اصول مندرج در قانون اساسی به ویژه فصول دوم و سوم و تحقیق و پژوهش و ترویج مطالعه در زمینه‌ی فرهنگ، زبان و ادبیات و تاریخ آذربایجان، تاسیس گردیده است و هدف غایی آن در واقع حفاظت از هویت اصیل اسلامی‌، ایرانی و آذربایجانی است.

گفتنی است: در ادامه هنرمندان و اصحاب فرهنگ به بیان نظرات و پیشنهادات خود دررابطه با بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان‌ پرداختند.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.