جان کربی: جنگ با داعش 5 سال زمان می‌برد

سخنگوی جدید وزارت خارجه آمریکا مدعی شد با راهبرد کنونی جنگ با داعش، این نبرد پنج سال به طول می‌انجامد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران؛  "جان کربی، "سخنگوی پیشین پنتاگون و سخنگوی کنونی وزارت خارجه آمریکا، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی "ام.اس.ان.بی.سی" گفت:جنگ با داعش پنج سال به طول می انجامد.

وی گفت: رئیس جمهور در برابر داعش راهبردی را در پیش گرفته است و این موضوع را شما در آموزش نیروهای امنیتی عراق مشاهده می کنید و پنتاگون مسئولیت اجرای این راهبرد را هم اکنون بر عهده دارد. ما به طور کامل دارای راهبردی شفاف  در مبارزه با داعش هستیم.

وی ادامه داد: این راهبرد دارای سه مرحله هدف، وسیله و مسیر است وهدف ما از این راهبرد  شفاف است و آن تضعیف و نابودی داعش است.

وی افزود: برای مقابله با داعش می‌توانیم از طریق آموزش نیروهای امنیتی عراق، حملات هوایی و یا از طریق مقابله قانونی با پیوستن اتباع بیش از 30 کشور جهان به این گروه و مسدود کردن منابع مالی آنها، اقدام کنیم.

سخنگوی پیشین پنتاگون گفت: هرگونه راهبرد حتی اگر از نوع خوب آن هم باشد به طور مستمر به ارزیابی نیازمند است. ما هر روز به نحوه اجرای راهبردمان بر ضد داعش نگاه می کنیم و آن را مورد ارزیابی قرار می دهیم. 

کربی  گفت:به نظرم جنگ یک موضوع جدی است که یک ملت را تحت تاثیر خود قرار می دهد و تلفات و خساراتی به همراه دارد. ورود به جنگ دیگر در عراق نه به نفع ماست و نه به نفع منطقه است.

وی ادامه داد: ما خود را متعهد به پشتیبانی از  وی می دانیم و این می تواند در بلند مدت بسیار موثر باشد؛ اما با راهبرد کنونی جنگ با داعش سه تا پنج سال به طول خواهد انجامید. این موضوعی نیست که یک شبه حل و فصل شود و ما باید از نظر راهبردی صبور باشیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جنگ با داعش مورد حمایت آمریکا 50 سال زمان می‌برد
۱۹:۲۰ ۰۱ دی ۱۴۰۲
جنگ با داعش مورد حمایت آمریکا 50 سال زمان می‌برد
آخرین اخبار