در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح شد

تأثیر افزایش تسهیلات در رونق بازار مسکن

کارشناس ارشد مسائل بانکی بیان کرد: همه بانک‌ها با بودجه کلان پس‌انداز مردم و همکاری توزیع منابع ارزان قیمت دولت می‌توانند تحولی اساسی در نظام مسکن ایجاد کنند که همه افراد به سهولت بتوانند از تسهیلات استفاده کنند.

تأثیر افزایش تسهیلات در رونق بازار مسکنتاج محمد قجاوند کارشناس ارشد مسائل بانکی در گفتگو با خبرنگار حوزه بانک گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص تأثیر افزایش تسهیلات مسکن بر بهبود بازار خرید و فروش اظهار داشت: حال اگر محدودیت منابع نداشته باشیم که همه بانک‌ها بتوانند تسهیلات را در اختیار مردم قرار دهند و دولت از طرفی با سوبسید نرخ بانکی بتواند در بازار مسکن رونق ایجاد کند، مسئله عرضه و تقاضا باید بررسی شود که معادل تقاضای مسکن تسهیلات ارزان قیمت عرضه شود تا راهگشای بازار شود که متأسفانه در غیر این صورت منجر به افزایش بی‌رویه در بازار می‌شود.

وی افزود: بنابراین برنامه‌‌ریزی کلان و سوبسید نرخ سود بانکی دولت تا حدودی در خرید و فروش تأثیرگذار خواهد بود و اگر این طرح مقطعی باشد با شکست مواجه می‌شود.

کارشناس ارشد مسائل بانکی بیان کرد: احتیاج ضرورت برون رفت مسکن از حالت رکود، سرمایه‌گذاری کلان سیستم بانکی با همکاری دولت است به گونه‌ای که برای هر واحد با 80 درصد خرید را تسهیلاتی که همراه با سوبسید دولت باشد در اختیار مردم بگذارند تا رونق دوباره به بازار مسکن برگردد، در غیر این صورت جز اثرات روانی چیز دیگری نخواهد داشت.

قجاوند در پایان تصریح کرد: همه بانک‌ها با بودجه کلان پس‌انداز مردم و همکاری توزیع منابع ارزان قیمت دولت می‌تواند تحولی اساسی در نظام مسکن ایجاد کند که همه افراد اعم از کارگر، کارمند و کسانی که توان مالی کمتری دارند به سهولت بتوانند سپرده‌گذاری داشته باشند و از تسهیلات استفاده کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سيدمحسن
۲۱:۱۵ ۲۲ خرداد ۱۳۹۴
مشكل اصلى اقتصادايران موج سازى خبرى است درمعادله چندمجهولى جلوى موج سازان خبرى وفضاسازى خبرى رابگيرد
آخرین اخبار