اجرای 3 پروژه اضطراری برای رفع کم‌آبی شهر سنندج

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از اجرای 3 پروژه اضطراری برای رفع مشکل کم آبی شهر سنندج خبر داد.

به گزارش حوزه انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، دکتر "حمیدرضا تشیعی" در بازدید از تاسیسات و طرح اضطراری آب‌رسانی شهر سنندج شامل ایستگاه پمپاژ پل شیخ، تصفیه‌خانه‌های آب شماره یک و 2 و طرح تامین اضطراری آب شرب شهر سنندج از سد قشلاق اظهار داشت: با توجه به اینکه کشور در شرایط خاصی به‌لحاظ وضعیت آبی قرار دارد و شهر سنندج نیز یکی از شهرهای با شرایط ویژه است که از یک ماه گذشته تامین آب شرب آن در کمیته‌ای به‌صورت ویژه در وزارت نیرو پیگیری شده تا بتوانیم از بابت تامین آب شرب این شهر در فصل تابستان اطمینان خاطر پیدا کنیم.

تشیعی در ادامه گفت: منبع عمده تامین آب شهر سنندج سد قشلاق است که متاسفانه نسبت به بلندمدت 80 درصد و نسبت به سال گذشته 20 درصد کاهش ورودی داشته است و هم‌اکنون 50 درصد ظرفیت سد خالی است که برای رفع مشکل تامین آب شهر سنندج تدابیر ویژه‌ای لحاظ شده است.

وی اجرای سه پروژه اضطراری و مهم برای تامین آب شهر سنندج را از تدابیر ویژه برای گذر از تابستان امسال عنوان کرد و در این راستا گفت: تدابیر ویژه برای رفع مشکل کم آبی شهر سنندج با تعریف 3 پروژه شامل برداشت و انتقال آب از سد آزاد به شهر سنددج که همکاران آب نیرو در حال اجرای این پروژه هستند و امیدواریم با توجه به تامین اعتبار مورد نیاز و صعوبت کار تا پایان تیر ماه به بهره‌برداری برسد.

تشیعی 2 پروژه دیگر را شامل احداث آبگیر همراه با سامانه پمپاژ شناور به‌منظور برداشت آب از سد قشلاق که با 80 درصد پیشرفت توسط شرکت آب منطقه‌ای در حال اجراست و پروژه دیگر همزمان با این پروژه را احیای ایستگاه پمپاژ قدیمی و ایجاد ایستگاه پمپاژ اضطراری جدید در پل شیخ شهر سنندج عنوان کرد که توسط شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان در حال اجراست و تا پایان خرداد ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آبفای کشور ابراز امیدواری کرد که با اجرای این پروژه ها یک اطمینان خاطر نسبی در ارتباط با تامین آب شرب شهر سنندج حاصل خواهد شد.

تشیعی در ادامه با مخاطب قرار دادن مردم شهر سنندج اظهار داشت: با توجه به اینکه کشور در پانزدهمین سال خشکسالی قرار دارد و انتظاری که از مردم شریف شهر سنندج داریم این است که حداقل 20 درصد در مصرف آب صرفه‌جویی و با این اقدام ما را در امر تامین آب شهر یاری نمایند تا تابستان امسال را بدون کم آبی و نوبت‌بندی سپری نماییم.

وی در ادامه با بازدید از مرکز کنترل کیفی و آزمایشگاه مرکزی شرکت آبفای کردستان اظهار داشت: مرکز کنترل کیفی و آزمایشگاه مرکزی آبفای کردستان یکی از پیشرفته ترین آزمایشگاه‌ها در سطح کشور است که برای اندازه‌گیری ریزآلاینده‌ها، سموم و فلزات سنگین و ترکیبات آلی و حتی در بخش تحقیقات دانشگاهی می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

تشیعی در خصوص کیفیت آب شرب شهر سنندج گفت: با این تجهیزات و ابزار پیشرفته آزمایشگاهی در سنندج، همکاران ما در این شرکت کیفیت آب شرب استان و شهر سنندج را تحت کنترل دارند و خوشبختانه آب شربی که مردم شهر سنندج مصرف می‌نمایند، یکی از مطلوب‌ترین آب‌های شرب در کشور است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار