لغو سفر السیسی به آفریقای‌جنوبی از بیم پیگیری جنایات جنگی

رییس‌جمهور مصر از بیم بازداشت به اتهام ارتکاب جنایات جنگی، سفر خود را به آفریقای جنوبی برای شرکت در نشست اتحادیه آفریقا لغو کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از جروزالم پست، "عبدالفتاح السیسی"، رییس‌جمهور مصر، سفر خود را به آفریقای جنوبی برای حضور در نشست اتحادیه آفریقا(AU) لغو کرد. این تصمیم رییس‌‌جمهور مصر به دلیل بیم او از بازداشت به اتهام ارتکاب جنایات جنگی بوده است.

بسیاری از رسانه‌های خبری گزارش داده‌اند گروهی از وکلای مسلمان در آفریقای جنوبی در اقدامی مشترک، شکایت خود علیه السیسی را به اتهام "ارتکاب جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت" از زمان کودتای سال 2013، تسلیم دادگاه کرده‌اند.

"یوشا طیوب"، یکی از اعضای انجمن وکلای مسلمان آفریقای جنوبی، در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی گفت: "ما شواهد و مدارک مستدلی در دست داریم که بر ارتکاب جنایات جنگی از سوی رییس‌جمهور فعلی مصر دلالت می‌کنند. ما مدارک و مستندات این پرونده را تحویل مقامات ذیربط داده‌ایم و منتظر اجرای عدالت هستیم."

اوایل هفته گذشته سازمان دیدبان حقوق بشر نیز گزارشی در خصوص نقض گسترده حقوق انسانی مردم مصر منتشر کرده بود که دولت عبدالفتاح السیسی ضمن سیاسی خواندن محتوای این گزارش و رد همه اتهام‌های وارده، محتوای آن را فاقد عینیت خواند. سازمان دیدبان حقوق بشر در بیانیه روز دوشنبه خود همچنین از سکوت کشورهای غربی در مقابل سرکوب و آزار مردم در این کشور انتقاد کرده بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۰۱:۴۲ ۲۵ دی ۱۳۹۵
اگر السیسی تمام مردم دنیا را قتل عام کند باز یک عده از وی حمایت می کنند.السیسی یک شخص مستبد و خودکامه هست.درست هست که مخالف اخوان المسلمین و سلفی هاست و طرفدار دموکراسی ولی تعجب من این هست که یک عده ای حتی در ایران هم از او حمایت می کنند.گویا چشمانشان جنایاتی که نیروهای او انجام داده را نمی بیند و هر چه هست و نیست را سر مرسی خالی می کنند.بنده نمی گوییم مرسی اشتباهی نکرده-می گویم اگر مرسی 99% اشتباه کرد یک درصد هم متوجه السیسی هست.
آخرین اخبار