بیمارستان‌ها در یمن آماج حملات جنگنده‌های سعودی

هواپیماهای ائتلاف سعودی، حتی بیمارستان‌ها و آمبولانس‌ها را در یمن هدف قرار می‌دهند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روسیا الیوم، در حملات جنگنده‌های سعودی به استان‌های مختلف یمن شماری از کادر پزشکی و امدادرسانان در مناطق مختلف یمن کشته شده‌اند. 

گزارشگر این شبکه از صنعا گزارش داد: وزارت بهداشت یمن اعلام کرد شمار قربانیان حملات هوایی ائتلاف عربی به یمن به بیش از 2300 کشته و 8000 زخمی رسیده است. 

سخنگوی این وزارتخانه افزود؛ در حملات هواپیماهای ائتلاف عربی، دهها بیمارستان و آمبولانس هدف قرار گرفت. تمیم الشامی گفت: 61 بیمارستان و درمانگاه و بیش از ده دستگاه آمبولانس هدف حمله قرار گرفته است. همچنین رانندگان آمبولانس ها و کادر پزشکی و امدادرسانان در مناطق مختلف یمن جان باخته اند.

 متجاوزان عمدا هر منطقه را چندبار بمباران می کنند به طوری که وقتی امدادرسانان و آمبولانس ها به محل حادثه می رسند، آن منطقه دوباره بمباران می شود تا امکان رساندن قربانیان به بیمارستان و نجات جان آنها وجود نداشته باشد. 

شماری از سازمان‌های بین المللی از جمله سازمان پزشکان بدون مرز درباره وخامت اوضاع نظام بهداشتی در یمن که به علت ادامه حملات هوایی در آستانه فروپاشی قرار گرفته است هشدار دادند و خواستار لغو محاصره یمن و ورود دارو و مواد غذایی به یمن شدند. 

محمد العطاب پزشک یمنی گفت: اوضاع بهداشتی یمن به ویژه اوضاع بیمارستان ها شرایط فاجعه باری دارد به طوری که بخش های دیالیز در بسیاری از بیمارستان ها قادر به پذیرش بیماران نیستند در حالی که این مسئله ای حیاتی برای بیماران است. وضع بیمارستان ها به گونه ای است که بسیاری از داروها در آن ها وجود ندارد. 

در چنین شرایطی یمنی ها امیدوارند محاصره کشورشان به حال تعلیق درآید و آتش بس جدید و طولانی در این کشور اعمال شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار