تازه‌های نشر؛

کتاب برنده‌ی جایزه‌ی شعر خبرنگار منتشر شد

کتاب برنده‌ی جایزه‌ی شعر خبرنگار سال 1388 پس از 6 سال منتشر شد.

مصطفی غضنفری، شاعر برنده‌ی جایزه‌ی شعر خبرنگار سال 1388 در گفتگو با حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران؛ گفت: «فلافل،عاشقانه‌ها و چند چیز دیگر» در میان کتاب‌های برنده‌ی جایزه‌ی شعر خبرنگار منتشر شد.

وی افزود: این کتاب در برگیرنده‌ی 50 قطعه شعر در قالب 81 صفحه بوده و اشعار آمده در آن در سبک شعر سپید و با موضوعات اجتماعی، عاشقانه و عارفانه سروده شده‌اند.

این شاعر اظهار داشت: کتاب «فلافل، عاشقانه‌ها و چند چیز دیگر» اولین کتاب من بوده و هم‌اکنون نیز کتاب داستانی را در دست نگارش دارم که قصد انتشارات را ندارم.

غضنفری در پاسخ به این سؤال که چرا مقصد انتشار کتاب داستانش را ندارد، گفت: هر کتابی باید خودش راهش را به سوی انتشار باز کند و ما وقتی که کتابی را چاپ می‌کنیم این پیش‌فرض را داریم که مخاطبی داشته باشیم، البته من در حال حاضر در زمینه‌ی شعر مخاطب خودم را دارم اما در حوزه‌ی داستان هنوز شناخته نشده‌ام.

وی در خصوص هدف خود از نگارش کتاب «فلافل، عاشقانه‌ها و چند چیز دیگر» تصریح کرد: مهم‌ترین سؤال‌های فلسفه آغاز و پایان جهان بوده و فلسفه هم هنوز نتوانسته به این 2 سؤال اساسی جواب بدهد.

این شاعر ادامه داد: آدمی یک جورهایی در خلأ میان آغاز و پایان جهان سرگردان بوده و به دنبال معنا می‌گردد، آدمی این خلأ را طاقت نمی‌آورد و به دنبال چیزی است که به این خلأ معنا بدهد.

غضنفری گفت: ما در جهان زندگی می‌کنیم که به  اندازه‌ی کافی معنا داریم اما گاهی این معناها از کارکرد معنا بخشی خود خارج می‌شود.

وی افزود: به نظر من مشکل جهان ما مشکل بی‌معنایی نبوده و خروج معنا بخشی خودش است.
این شاعر اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های من این است که به معنا تعادل ببخشم و سعی کردم که چیزی خلق کنم که بتواند بین بی‌معنایی و معناهای خارج شده از کارکرد معنا بخشیشان تعادلی ایجاد کند.

گفتنی است که غضنفری که پیش از این به خاطر تولید فیلم کوتاه «سینما، و تینام و من» نام خود را در میان برگزیدگان فستیوال فیلم کوتاه تهران ثبت کرده هم‌اکنون در حال تولید فیلمی با عنوان «موصو» برای ارائه به فستیوال فیلم کوتاه تهران و جشنواره‌ی مستند سینما حقیقت است.


لازم به ذکر است که انتشارات «چشمه» کتاب «فلافل، عاشقانه‌ها و چند چیز دیگر» را منتشر کرده است.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار