مشحون: با خاطیان تیم ملی جوانان برخورد می کنیم/ ضعف من تقاضا نکردن است

رئیس فدراسیون بسکتبال گفت: بازیکنانی که حاضر به همراهی تیم ملی جوانان نشدند، حتما تنبیه می شوند.

به گزارش خبرنگار بسکتبال  گروه ورزش باشگاه خبرنگاران، محمود مشحون رئیس فدراسیون بسکتبال در کنفرانس خبری قبل از اعزام تیم ملی جوانان به مسابقات جهانی در مورد بازیکنانی که با تیم ملی جوانان همکاری نکرند گفت: تمام تلاش این نظام بر اخلاق مداری است. ورزشکاری که به پای قهرمان ملی شدن می رسد، مال خود نیست. برای باشگاه هم نیست. این ورزشکار برای پرچم و ملت است.

وی با اشاره به نام کامیار صادق زاده و برزین بابان ادامه داد: من شب قبل نامه این ورزشکاران را گرفتم. مطمئن باشید مقابل آن جوانی که به اردوی تیم ملی نیامد بی تفاوت نیستم. البته پدر و مادر برزین بابان خواسته بودند که این بازیکن همراه تیم اعزام شود و در آن کشور هم بماند. مساله با صادق زاده متفاوت است. باید بگویم تیم ملی پایگاهی برای گروهی نیست که نیاز دارند از نردبان بسکتبال برای اهداف شخصی و خانوادگی استفاده کنند. 

مشحون تاکید کرد: صادق زاده اگر 100 درصد مقصر باشد که بدترین نوع تنبیه را در نظر می گیریم. اگر مقابل بداخلاقی کاری نکنیم که فاتحه ما باید خوانده شود. 

مشحون به حل مشکلات ویزا و شرایط سفر به ترکیه اشاره کرد و گفت: از کوهیان خواسته ایم اگر برای تقویت روحیه لازم است، هر چند نفر اضافه هم که لازم است با تیم اضافه کند.

پیشنهاد لیگ جوانان خوب است

رئیس فدراسیون بسکتبال در مورد پیشنهاد تشکیل تیم ملی جوانان گفت: لیگ جوانان پیشنهاد خیلی خوبی است. گنجی چند سال پیش اشاره ای به این داشت که هر باشگاه موظف به تشکیل یک تیم جوانان باشد. انقدر مخالفت شد که خود من هم روی موج قرار گرفتم. حالا پیشنهاد لیگ جوانان را در اولین جلسه مسابقات کشوری مطرح می کنیم.

وی با اشاره به رسیدن خروجی کارگروه ها گفت: اولین نتیجه این بود که یک مسابقه جدید برای رده 10 ساله ها در نظر بگیریم که به صورت جشنواره برگزار شود. اولین اجرای آن هم در سالن آزادی خواهد بود.

تقاضا بزرگترین ضعف من است

مشحون که مانند همیشه بحث امکانات را به عنوان مشکل اصلی بسکتبال پیش کشید، به ضعف خود اشاره کرد: بزرگترین ضعف من تقاضا کردن است. من نمی توانم تقاضا کنم اما امکانات باید به وسیله بزران عادلانه تقسیم شود. هیچ وقت موقعیت های مالی در حد و اندازه فدراسیون ما نبوده است.

وی ادامه داد: یکی از نامزدها به نام انصاری در مورد مسائل اقتصادی و تامین مالی برای فدراسیون مطالب پرباری در انتخابات داشت. قرار بر این شد که انصاری فردا یا هفته بعد به فدراسیون بیاید. جلسه ای تشکیل دهیم و ببینیم این مطالب تا چه حد عملیاتی است و برای رسیدن به اهداف باید چه کرد؟

مشحون تاکید کرد: مگر این فدراسیون چه گناهی دارد که از آن حمایت نمی شود. یک بانک به لیگ برتر ما آمد در نهایت ورودی خود را هم پرداخت نکرد. هر سفر برون مرزی ما حدود 500 میلیون تومان هزینه دارد. این رقم کمی نیست. تامین آن سخت است اما شاید عامل اصلی خود من بوده ام که دنبال تقاضا نمی رفتم. چون شان و شخصیت ورزش بالاتر از این است. اما وقتی جو این را می خواهد من هم باید تلاش کنم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار