تازه‌های نشر؛

«دعا برای ربوده‌شدگان» منتشر می‌شود

کتاب "دعا برای ربوده‌شدگان" به قلم جنیفر کلمنت و با ترجمه میشکا سرمدی در آینده نزدیک منتشر می‌شود.

میشکا سرمدی، مترجم کتاب «دعا برای ربوده‌شدگان» در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران با اشاره بر انتشار کتاب تازه‌اش در آینده نزدیک، افزود: کتاب «دعا برای ربوده‌شدگان» که با هدف آشنایی هر چه بیشتر مردم با زندگی مردم مکزیک در زیر ظلم و ستم باندهای قاچاق مواد مخدر به نگارش درآمده در قالب 20 فصل به روایت شرایط زندگی مردم این کشور و تسلط دلالان مواد مخدر بر مکزیک می‌پردازد.

وی ادامه داد: این کتاب به قلم "جنیفر لکمنت" مکزیکی- آمریکایی به نگارش درآمده و نشان می‌دهد که چگونه دختران 14 الی 15 ساله مکزیکی به دست دلالان مواد مخدر فروخته می‌شوند و مردان این کشور به طور قاچاقی از مرزها خارج شده و به آمریکا می‌روند تا برای گذران زندگی شغلی مناسب پیدا کنند.

این مترجم ادامه داد: کتاب "دعا برای ربوده‌شدگان" در زمانی به دست من رسید که خبر ربودن دختران نیجریه‌ای منتشر شده بود و بنا بر آنچه در ذهن من وجود داشت به نظرم این کتاب اثری جالب برای ترجمه به حساب می‌آمد.

سرمدی اظهار داشت: این کتاب در مورد چهار دختر مکزیکی به نگارش درآمده و از کودکیشان می‌گوید که چگونه با هم بزرگ می‌شوند و تا سن 6 الی 7 سالگی اعلام می‌شود که پسر هستند و بعد از آن نیز به شیوه‌های مختلفی همچون سیاه کردن دندان‌هایشان زشت جلوه می‌کنند تا از دست باندهای فروش مواد مخدر در امان باشند.

وی افزود: راوی کتاب "دعا برای ربوده‌شدگان" یکی از چهار دختری است که در این کتاب به زندگی او پرداخته شده است.

این مترجم خاطرنشان کرد: انتشارات چشمه در آینده نزدیک کتاب 200 صفحه‌ای "دعا برای ربوده‌شدگان" را منتشر می‌کند.

گفتنی است که سرمدی در حال حاضر کتابی با عنوان "خدا به بچه‌ها کمک می‌کند" را در دست ترجمه دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار