ساری؛

معدوم سازی طیور مشکوک به آنفلوآنزای مرغی

طیور مشکوک به آنفلوآنزای مرغی دو روستای آمل معدوم شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از ساری، معاون برنامه‌ریزی فرماندار ویژه آمل در جلسه ضروری شیوع آنفولانزای مرغی شهرستان آمل،با اشاره به اینکه در پی گزارش‌های دریافتی مرکز دامپزشکی شهرستان مبنی بر تلفات غیرعادی طیور بومی در دو روستای آمل شیوع این بیماری مورد تایید قرار گرفته است،گفت: با توجه به مستند بودن نتایج آزمایشگاهی این مورد بیماری باید بطور جدی از سوی مسئولان این شهرستان مورد پیگیری قرار گیرد.

رسولی با اشاره به اینکه برای مقابله با این بیماری همچنان فروش زنده مرغ در واحدهای تجاری و بازار روزهای این شهرستان ممنوع است،افزود: از مردم تقاضا می‌شود با توجه به احتمال شیوع بیماری از طریق تقاضا و عرضه در پرندگان زنده بازارچه‌ها از خرید طیور زنده در بازارچه عرضه مرغ  جلوگیری کنند.

وی از روستاییان و پرورش‌دهندگان مرغ و اردک خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تلفات غیرعادی موضوع را به اداره دامپزشکی اطلاع دهند.

معاون برنامه‌ریزی فرماندار ویژه آمل، شیوع بیماری آنفلوانزای مرغی و نوع خاص آن را مسری بیان کرد و گفت: این بیماری مشترک بین حیوان و انسان است و همگان باید به این موضوع توجه داشته باشند.

رسولی با اعلام اینکه با توجه به تشخیص بیماری آنفلوانزا در بین طیور دو روستای آمل کاملا معدوم شدند، افزود: با هماهنگی اداره دامپزشکی و شبکه بهداشت و درمان همه هزینه انهدام طیور به صاحبان آن پرداخت شد.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های شبکه بهداشت و دامپزشکی و فرمانداری آمل با تشکیل اکیپ‌های عملیاتی و ضدعفونی در میدان کار قرار گرفته تا از هرگونه شیوع این بیماری در بین مردم جلوگیری به عمل آورند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.