رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی عنوان کرد

قاچاق میوه با مجوزهای پیله‌وری / قیمت لیموترش کاهش یافت

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی با اشاره به قاچاق میوه در کشور گفت: بیشتر این میوه‌ها با مجوز پیله‌وری به کشور وارد می‌شود و اگر جلوی آن گرفته شود شاهد قاچاق میوه نخواهیم بود.

قاچاق میوه با مجوزهای پیله‌وری/ قیمت لیموترش کاهش یافتحسین مهاجران رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه تجارت گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به عرضه میوه‌های قاچاق گفت: بیشتر این میوه‌ها با مجوز پیله‌وری به کشور وارد می‌شود.

وی افزود: در حالی که سهمیه پیله‌وران برای واردات کم است اما این سهمیه خوب رعایت نمی‌شود و بیشتر از آن کالا وارد می‌شود.

به گفته مهاجران؛ انبه، پرتقال، گلابی چینی، لیموترش برزیل و سیب فرانسه و آناناس از جمله میوه‌هایی هستند که از طریق قاچاق به کشور وارد می‌شوند.

وی به این نکته نیز اشاره کرد که باید منبعی را که این میوه‌ها را به کشور وارد می‌کند شناسایی کرده و همچنین اگر مجوز واردات پیله‌وران لغو شود شاهد ورود میوه‌های قاچاق به کشور نخواهیم بود.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران با اشاره به ثبات قیمت میوه در مقایسه با هفته گذشته گفت: هر کیلو گیلاس بین 4 تا 12 هزار تومان، زردآلو 6 تا 12 هزار تومان، انگور 6 تا 12 هزار تومان قیمت دارد.

مهاجران ادامه داد: همچنین قیمت خیار بین 1000 تا 2 هزار تومان، گوجه بین 600 تا 1000 تومان، سیب زمینی و پیاز بین 600 تا 800 تومان است.

به گفته مهاجران؛ هر کیلو موز 2 هزار و 800 تا 3 هزار و 200 تومان، هر کیلو طالبی 1000 تا 3 هزار تومان و هر کیلو هندوانه 600 تا 1000 تومان به فروش می‌رسد.

وی با اشاره به کاهش قیمت لیموترش در بازار گفت: هر کیلو لیموترش آبگیری بین 4 تا 5 هزار تومان و هر کیلو لیموترش وارداتی بین 11 تا 13 هزار تومان قیمت دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار