مشهد؛

معرفی مشهد در سال 2017 به عنوان پایگاه قرآنی در جهان اسلام

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: تلاش می کنیم مشهد رادرسال 2017 به عنوان الگوی و پایگاه قرآنی به جهان اسلام معرفی کنیم و نمایشگاه قرآن و عترت بهترین فرصت در این زمینه است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از مشهد؛  علی سرابی درنشست خبری نمایشگاه قرآن وعترت در جمع اصحاب رسانه افزود: امسال نمایشگاه بین المللی قرآن شامل 27 بخش است که بصورت تخصصی به مردم و جامعه قرآنی خدمات قرآنی ارائه می دهند .

وی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت های قرآنی که در حوزه آموزشی و پژوهشی در سطح استان هست تلاش کردیم از این ظرفیت ها استفاده کنیم  

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود:حوزه های علمیه،دفتر تبلیغات اسلامی در نمایشگاه به حوزه های پزوهشی و جهاد دانشگاهی در بخش دانشگاهی فعالیت خواهد داشت .

سرابی گفت: در نمایشگاه به بخش کودکان و نوجوانان و بخش ایثار و شهادت توجه بیشتری نسبت به سال قبل صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه مشهد همواره در زمینه قاریان ، حافظان و مفسرین قرآنی در سراسر کشور پیشتاز بوده، گفت : با استفاده از ظرفیت ها سال 2017 مشهد را به عنوان یک الگوی و پایگاه فعالیت های قرآنی به جهان اسلام معرفی کنیم و نمایشگاه های بین المللی قرآن و عترت می تواند به معرفی هر چه بیشتر مشهد در این زمینه کمک کند .

معاون قرآن وعترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت : در نمایشگاه قرآن و عترت می خواهیم معارف قرآنی و سیره اهل بیت را در قالب نمایشگاه به مردم ارائه دهیم و فرهنگ سازی خوبی در این زمینه صورت گرفته است .

حجت الاسلام و المسلمین کاظمی نسب تصریح کرد: در نمایشگاه قرآن و عترت امسال از 28 کشور از کشورهای قاره آفریقایی ، نیجریه ،نیجر تانزانیا ،کنگو ،ساحل عاج، گامبیا ، رونی ، سنگال ،گینه ، گینه بیسائو، پاکستان ،آذربایجان ،چین ، مصر ،افغانستان حضور خواهند داشت .

وی به بخش نشر دیجیتالی در نمایشگاه قرآن و عترت اشاره کرد و افزود: ارائه 1000 محصول قرآنی از موسسات و نهاد های قرآنی سراسر کشوراز جمله فعالیت های قرآنی است

معاون قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بیان کرد:بخش هنری از جمله تئاتر عروسکی ،نمایشهای خیابانی و هم چنیمن مناجات خوانی و سحر خوانی که از جلوه های آئینی ، سنتی وبومی ماست در نمایشگاه به صورت ویژه برگزار خواهد شد

حجت الاسلام و المسلمین کاظمی نسب خاطر نشان کرد: نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت با برپایی 700 غرفه از 6تا 15 تیراز ساعت 18 تا 24در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی مشهد برگزار و آماده پذیرایی از عموم مردم و قرآن دوستان است .

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.