عوض کردن کانال تلویزیون با قدرت ذهنی

آزمایشات صورت گرفته نشان می‌دهد که کاربران می‌توانند از هدست‌های مخصوص استفاده کنند، تا با تمرکز خود کانال تلویزیون را عوض کنند.

به گزارش  خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ براساس مطالعات و آزمایشات صورت گرفته توسط پژوهشگران با استفاده از قدرت ذهنی می‌توان کانال تلویزیون را عوض کرد، شاید این یک اتفاق غیر ممکن بنظر برسد اما این فناوری تنها چند قدم تا واقعیت فاصله دارد. 

محققان شرکت دیجیتال بی‌بی‌سی در حال حاضر تلاش خود را در جهت امکان پذیر شدن کنترل ذهنی تلویزیون انجام می‌دهد. 

دراین آزمایش‌ها، کاربران از یک هدست استفاده می‌کنند و برنامه‌های BBC IPLAGER را مرور کرده و موفق شدند تا با استفاده از تمرکز خود کانال مورد نظر را عوض کنند. 

سایروس سیهان رئیس توسعه کسب و کار مرکز دیجیتال بی بی‌سی می‌گوید: این فناوری درحال حاضر در مراحل آزمایش قرار دارد. 

سیهان می‌گوید: در حال حاضر، دستگاه‌های خواندن امواج مغزی که در جهت پیشرفت این عمل است، در مراحل ابتدایی تولید هستند. تلاش محققان بر این است که این فناوری برای معلولان جسمی مفید باشد. 

سیهان ادامه داد: جهانی را تصور کنید که در آن نیازی به بلند شدن از روی مبل نیست و همانطور در حالت نشسته و با فکر کردن به اینکه به کدام شبکه می‌خواهید بروید، شبکه دل خواه را انتخاب کنید در خودرویتان در حال رانندگی هستید و فکر کنید می‌خواهی رادیو گوش کنید و ناگهان رادیو خودرو روشن می‌شود. 

اگرچه سیهان متذکر شد که در حال حاضر دستگاه‌های خوانش امواج مغزی در مراحل ابتدایی تولید هستند برای مثال عملکرد چنین نرم افزارهایی در آزمایش‌های این گروه‌ تحقیقاتی فعلا فقط به روشن و خاموش کردن دستگاه‌های الکترونیکی محدود می شوند و محققان امیدوارند درآینده بتوانند از طریق امواج مغزی ابزارهایی از جمله تلویزیون را کنترل کنند. 

بر اساس آخرین تحقیقات تکنولوژی در دانشگاه واشنگتن این عمل بزرگ‌ترین گام در جهت عوض کردن کانال تلویزیون بوسیله‌ توانایی مغزی و ذهنی است و این گام می تواند به قربانیان سکته مغزی و کسانی که دچار سندروم شده‌اند کمک بسیاری کند. 



انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار