تبریز؛

بحث اقتصادی اصلی‌ترین مانع پیشرفت تولید محصولات سالم

دانشیار گروه ترویج و توسعه روستایی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز گفت: تولید محصولات غذایی سالم، یکی از مهم ترین اهداف بخش کشاورزی و بخش سلامت جامعه است و بحث اقتصادی اصلی‌ترین مانع پیشرفت تولید محصولات سالم است، اما از سوی دیگر، نیاز به این محصولات احساس می‌شود.

شاپور ظریفیان در گفتگو با خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از تبریز؛ افزود: کشاورزی پیشرفته بر استفاده درست و مدیریت یافته از نهاده‌های درون مزرعه‌ای و طبیعی مانند کود سبز، کود حیوانی، بقایای گیاهی، تناوب زراعی و کشت مخلوط و در نهایت تولید محصول سالم و با کیفیت تاکید دارد.

وی تصریح کرد: آموزش بهره برداران بخش کشاورزی و تولیدکنندگان برای تولید محصولات سالم نقشی تاثیرگذار است و با آموزش های ترویجی تولیدکنندگان ضمن آشنایی با محصول سالم و مزایای آن از معایب تولید محصولاتی با حداکثر استفاده از منابع تولید نیز آگاه می شوند.

ظریفیان ادامه داد: مهم‌ترین عامل در کاهش مصرف سم و کودهای شیمیایی آموزش اصولی به بهره برداران بخش کشاورزی است.

دانشیار گروه ترویج و توسعه روستایی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز یادآور شد: کشاورزان با رعایت مسایل فنّی، اصولی و علمی در مراحل کاشت، داشت و برداشت محصولی سالم با سودآوری بالا تولید خواهند کرد، بدون اینکه نگران بازار فروش آن باشند.

وی افزود: محصولات فاقد باقیمانده سموم و در حد استانداردهای جهانی تحت نام محصولات سالم توانایی رقابت با محصولات سایر کشورها در بازارهای جهانی را دارند.

ظریفیان  تاکید کرد: فعالان در بخش کشاورزی و تولیدکنندگان این محصولات در بازار باید آموزش‌ها و مهارت‌های لازم را برای تولید محصول سالم به دست آورند.
 
انتهای پیام/ ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.