مدیر تالار مولوی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛

فراخوان تالار «مولوی» منتشر می‌شود/ بازگشایی تالار در مهرماه

فراخوان و آیین‌نامه تالار «مولوی» تا پایان تیر‌ماه در اختیار هنرمندان قرار می‌گیرد.

امیرحسین حریری مدیر مرکز تئاتر «مولوی» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران؛ در خصوص وضعیت فعلی تالار «مولوی» گفت: خوشبختانه با توجه به حجم کار و حساسیت‌های موجود و دقت نظر مسئولان، سرعت بازسازی مجموعه «مولوی» افزایش یافته است و بخش عمده‌ای از مراحل بازسازی شامل سفت‌کاری و امور مربوط به تأسیسات انجام گرفته است و در حال حاضر با توجه به نقطه نظرات و نقشه‌های از پیش تعیین شده در مرحله نازک کاری و اعمال طراحی‌های داخلی هستیم و به امید خدا با آغاز سال تحصیلی از مهر‌ماه سال 94 میزبان هنرمندان خواهیم بود.

وی در مورد اولویت‌بندی نمایش‌هایی که در تالار «مولوی» اجرا خواهند رفت اظهار داشت: در جهت اولویت‌بندی درخواست هنرمندان مبنی بر اجرای نمایش‌ها حداکثر تا اواخر تیر‌ماه با راه‌ اندازی سایت مرکز «مولوی» فراخوانی همراه با آیین‌نامه این مجموعه که در حال حاضر مراحل پایانی تدوین و ثبت خود را در شورای سیاست‌گذاری می‌گذراند در اختیار همگان قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: میان آیین‌نامه و فراخوان مرکز «مولوی» مفاد مشترک زیادی وجود دارد و هر دو در جهت شفاف شدن ضوابط قانونی اجرای نمایش در سالن‌های این مجموعه است.

حریری بیان کرد: بر اساس آیین‌نامه چهار چوب‌های کلی آثار از نظر تکنیکی و محتوایی و همچون قانون مشخص می‌شود و سعی شده تعریف جامعی از شاخصه‌ها و ماهیت آثار متناسب با اهداف مرکز «مولوی» و در جهت ارتقا تئاتر ایران و به خصوص تئاتر دانشگاهی ارائه شود و همچنین نمایش‌هایی که از نوبت اجرا در سالن پیش به آنان داده شده است در صورت آمادگی گروه نمایش اولویت‌بندی می‌شوند.

وی ادامه داد: البته به جهت کمبود سالن‌های نمایش و کثرت آثار ما فقط می‌توانیم جوابگوی بخشی از درخواست‌ها باشیم.

مدیر مرکز «مولوی» در خصوص هویت و عملکرد این مجموعه در آینده گفت: «مولوی» مجموعه‌ای ملی با هویت دانشگاهی است و به طور حتم دانشگاهیان در بحث پژوهش و آموزش در تولیدات و اجرای نمایش‌ها در برنامه‌ریزی‌های ما نقش ویژه‌ای دارند و ما از آثار خلاق و نوآوری‌های دانشگاهیان حمایت می‌کنیم و قصد داریم با هنرمندان تئاتر حرفه‌ای و کارگردانان مؤلف به جهت معرفی و رشد استعدادها و پیوندشان با نسل جوان بهره بگیریم.

حریری در پایان گفت: امیدوارم در نتیجه صبر دانشگاهیان و همه‌ی اهالی تئاتر و حمایت و تلاش‌های مسئولان شاهد سالن‌های ایمن و مجهز در مرکز «مولوی» باشیم.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار