یک متخصص تغذیه با اشاره به چگونگی کنترل فشار خون در ماه رمضان گفت: افراد مبتلا به فشار خون مراقب افزایش وزن خود در ماه رمضان باشند.

تیرنگ نیستانی، متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران با اشاره به نکات تغذیه افراد مبتلا به فشار خون اظهار کرد: افراد مبتلا به فشار خون در زمینه کنترل بیماری خود با مشکل مواجه هستند این افراد بدین منظور باید وزن خود را کنترل کنند. 

وی افزود: در صورتیکه افراد مبتلا به فشار خون وزن بالایی دارند باید وزن خود را کاهش دهند این افراد در ماه رمضان مراقب افزایش وزن خود باشند و از کمترین مقدار نمک در غذاهای خود استفاده کنند. 

این متخصص تغذیه ادامه داد: تمام افراد باید از کمترین میزان نمک استفاده کنند این مسئله درباره افراد مبتلا به فشار خون بیش از سایر افراد اهمیت دارد افراد مبتلا به فشار خون باید این مسئله را در وعده سحر خود نیز رعایت کنند. 

نیستانی تصریح کرد: مصرف غذاهای پر نمک در وعده سحر، تشنگی زیادی را برای افراد به همراه دارد این مسئله سبب سختی بیشتر روزه‌داری برای تمام افراد به خصوص افراد مبتلا به فشار خون می‌شود این افراد با تنظیم مقدار و زمان مصرف دارو می‌توانند روزه بگیرد. 

وی با اشاره به وعده افطار افراد مبتلا به فشار خون اظهار داشت: افطار افراد مبتلا به فشار خون با سایر افراد تفاوتی ندارد این افراد شام و افطار خود را به صورت جداگانه مصرف کنند و از مصرف همزمان این دو وعده غذایی با یکدیگر بپرهیزند همچنین مصرف سبزیجات در وعده غذایی به این افراد توصیه می‌شود همچنین افراد مبتلا به فشار خون به طور حتم، میزان مصرف نمک را در غذای خود کاهش دهند. 



انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار