معاون علمی و فناوری رییس جمهور در دیدار با اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایلام عنوان کرد

ضرورت ایجاد شرکت‌های دانش بنیان در حوزه سلول‌های بنیادین‌، تجهیزات پزشکی و گیاهان دارویی

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایلام دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار فن‌آوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران (وب دا)؛ دکتر سورنا ستاری ضمن ابراز خرسندی از حضور خود در ایلام و جمع اعضاء هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اظهار کرد: باید به سمتی پیش برویم که حوزه پژوهش و تحقیقات نیز در سطح دانشگاهها رشد مطلوبی داشته باشد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور ادامه داد: زیرساخت های خوبی برای حمایت از شرکت های دانش بنیان از جمله معافیت های مالیاتی، گمرکی و بهره مندی از تسهیلات کم بهره در نظر گرفته شده و حتی جوانان و فعالان شرکت های دانش بنیان و کسانی که در توسعه این شرکت ها نقش کلیدی داشته باشند، معافیت سربازی می گیرند.

 وی با بیان اینکه ستادهای فناوری در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تشکیل شده است، افزود: دولت برای حمایت از شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد آمادگی کامل دارد.
دکتر ستاری تاکید کرد: استان ها باید نشست هایی به منظور همکاری با این ستادها و آگاهی از فهرست پروژه ها و نحوه حمایت ها داشته باشند.

 معاون علمی و فناوری رییس جمهور و رییس بنیاد ملی نخبگان کشور در ادامه گفت: ایجاد شرکت های دانش بنیان در حوزه سلول های بنیادین تجهیزات پزشکی و گیاهان دارویی بسیار مثمر ثمر است.

 دکتر ستاری با بیان اینکه در حال حاضر مرزهای علم برداشته شده و بسیاری از طبقه بندی ها در این زمینه به هم خورده است‌، ادامه داد: اکنون مرزها در حوزه پژوهش بی معنی شده و این حوزه در تمام دنیا مرز و حدی نمی شناسد.

 وی با بیان اینکه پروژه های پژوهشی باید خروجی و جنبه عملی و کاربردی داشته باشد، گفت: پژوهش نیازمند حمایت بخش خصوصی است زیرا باعث توسعه تجارت و درآمدزایی می شود.
 دکتر ستاری با تاکید بر ضرورت اصلاح فرهنگ پژوهش در کشور گفت : باید در این راه با برنامه و اصول منطبق بر پژوهش وارد عرصه شد تا پژوهشگران را به سوی موفقیت رهنمون سازیم.
براساس این گزارش قائم مقام وزیر بهداشت و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام نیز در این دیدار گفت: استان ایلام در زمینه های پژوهشی ظرفیت های ویژه ای دارد که با توجه و جدیت بیشتر می توان از آنها به بهترین وجه بهره برداری کرد.

دکتر علی دل پیشه افزود: در حال حاضر سه مرکز تحقیقاتی میکروب شناسی بالینی، پیشگیری از آسیب های اجتماعی و گیاهان دارویی در سطح دانشگاه علوم پزشکی ایلام فعال هستند که این مراکز علاوه بر انجام پژوهش های خاص خود، تربیت دانشجوی مقطع phdنیز انجام می دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با بیان اینکه این دانشگاه در زمینه های پژوهشی و تحقیقاتی دستاوردهای شایسته ای در سطح کشور داشته است ، بیان کرد: در دو سال گذشته دانشجویان این دانشگاه به خوبی در عرصه پژوهش کشور درخشیده اند و دو سال پیاپی به رتبه نخست کشوری در کمیته تحقیقات دانشجویی دست یافته اند‌.

 وی ابراز داشت: در سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی ایلام توانست در زمینه تحقیقات دانشجویی در جشنواره رازی رتبه برتر کشوری و در بین دانشگاه های هم تراز در کشور رتبه دوم را به خود اختصاص دهد.

 دکتر دل پیشه در ادامه گفت: دانشگاه علوم پزشکی ایلام با دارا بودن کمترین اعضاء هیات علمی و دانشجو توانسته این عناوین برتر کشوری را کسب نماید که نشانگر رشد و بالندگی در زمینه پژوهش در این دانشگاه می باشد.

 وی کمبود نقدینگی و مشارکت فعال برای تاسیس مرکز رشد و پارک های فناوری را یکی از مشکلات دانشگاه علوم پزشکی در عرصه پژوهش عنوان و اظهار امیدواری کرد که حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در استان ایلام منشاء خیر و انگیزه ای برای رشد و بالندگی در حوزه پژوهش استان و دانشگاه علوم پزشکی ایلام باشد.

در ادامه این جلسه معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایلام گزارشی از حوزه پژوهشی دانشگاه ارائه داد و در ادامه نیز معاون علمی و فناوری رییس جمهور به همراه استاندار ایلام و رئیس دانشگاه علوم پزشکی از مرکز تحقیقات میکروب شناسی و گیاهان داوریی این دانشگاه بازدید کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار