داعش بخشی از ننگرهار را تصرف کرد

داعش کنترل بخشی از ولایت ننگرهار افغانستان را از دست گروه تروریستی طالبان خارج کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از اسپوتنیک، گروه تروریستی داعش کنترل بخش قابل توجهی از ولایت «ننگرهار» افغانستان را از دست طالبان خارج کرد. این اولین پیشروی داعش در خاک افغانستان است. اواسط خرداد گروهی مرموز به منطقه تحت کنترل طالبان در شرق افغانستان حمله کرد. شاهدان به رویترز گفتند صدها نظامی زیر پرچم داعش در مسیرشان به سمت ولایت ننگرهار، مزارع خشخاش را به آتش کشیدند. 
اعضای داعش تاکنون 6 منطقه از این ولایت را به تصرف خود درآورده‌اند. شاهدان از بریدن سر فرمانده‌های اسیر شده طالبان به دست اعضای گروه تروریستی داعش خبر دادند. داعش با از بین بردن مزارع خشخاش قصد دارد گروه رقیب، طالبان، را از نظر اقتصادی تضعیف کند. 
به گفته اهالی، استراتژی این دو گروه در اداره سرزمین‌های تحت تصرفشان متفاوت است. بر خلاف طالبان که مردم را وادار می‌کنند به آن‌ها غذا و مسکن بدهند، گروه داعش در ازای غذا به مردم پول می‌دهد. آن‌ها همچنین پول زیادی برای متقاعد کردن جوانان به منظور پیوستن به گروه داعش خرج می‌کنند. به نظر می‌ رسد سیاست این گروه موثر واقع شده و  مردم زندگی تحت کنترل داعش را ترجیح می‌دهند.
در اواخر دسامبر (اوایل دی سال گذشته) ناتو به طور رسمی نیروهایش را از افغانستان خارج کرد. ارتش افغانستان از آن زمان مسئولیت تامین امنیت کشور را برعهده دارد و تاکنون در انجام این ماموریت موفق بوده است. در حال حاضر تنها کنترل مناطق شرقی افغانستان در دست طالبان است. ارتش افغانستان هنوز اقدامی در جهت بیرون راندن گروه تروریستی داعش انجام نداده است.  گفته می‌شود آن‌ها ترجیح می‌دهند این گروه با طالبان بجنگد و آن‌ها را نابود کند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار