وزارت دفاع روسیه:

فعالیت‌های داعش، بر سازمان همکاری شانگهای تأثیر مستقیم دارد

معاون وزیر دفاع روسیه ضمن اشاره به نقش غرب در ایجاد و تجهیز گروه تروریستی داعش، از هدف فعالیت‌های اخیر این گروه برای اثر گذاشتن بر منافع مشترک کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از ایتارتاس، بنابر اعلام وزارت دفاع روسیه فعالیت‌های گروه تروریستی داعش به طور مستقیم بر کشورهای عضو "سازمان همکاری شانگهای(SCO)" تأثیر خواهد گذاشت.

"آناتولی آنتونوف"، معاون وزیر دفاع روسیه، امروز در آستانه نشست مشترک وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای گفت: "گروه تروریستی داعش با کمک های مالی و نظامی گستردۀ کشورهای غربی و با هدف سرنگونی دولت بشار اسد در سوریه ایجاد شد."

آنتونوف همچنین اضافه کرد: "امروز این تروریست‌های تکفیری به جایی رسیده‌اند که دیگر برای غرب هم غیرقابل کنترل شده‌اند. داعش اکنون در صدد پیگیری اهداف جدید است و فعالیت های اخیرش مستقیماً کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای را متأثر خواهد کرد."

"آنچه امروز شاهد آن هستیم این است که هزاران افراطی تکفیری، در حالیکه بخش قابل توجهی از آنها مقیم کشورهای عضو سازمان مذکور هستند، اکنون در خاورمیانه در حال کسب تجربه هستند. همانطور که از تحولات فرانسه، دانمارک و سایر کشورها به خوبی بر می‌آید، چنانچه این تروریست ها فرصت بازگشت به کشورهایشان را پیدا کنند هر کدام چالش جدی برای امنیت هموطنان خود خواهند بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار