در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح شد

حمایت از تولیدکنندگان لازمه افزایش تولید فرش دستباف/ فرش ایرانی بی‌رقیب در بازار

عضو کمیسیون صنایع و معادن بیان کرد: تحریم‌ها در صادرات اثرگذار نخواهد بود زیرا مشکل کاهش تولید فرش به سبب عدم حمایت از تولیدکنندگان و پرداختن آنها به مشاغل واسطه‌ای بوده است.

حسین گروسی عضو کمیسیون صنایع و معادن در گفتگو با خبرنگار حوزه صنعت گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به وضعیت صادرات فرش دستباف ایرانی اظهار داشت: برای مدتی کشورهایی اعم از چین و هند با کپی کردن از طرح فرش ایرانی به تولید و صادرات آن مشغول بودند اما بعدها متوجه شدند نمی‌توانند جایگاه فرش ایرانی را بگیرند. حال فرش ایرانی جایگاه خود را مجدد در کشورهای آسیا، اروپا و آمریکا پیدا کرده است.

وی افزود: در حال حاضر کشورهایی از جمله چین مشتاق به تولیدات فرش ایرانی هستند و امیدوارند دولت حمایت لازم در این زمینه را که سبب رونق تولید است داشته باشد.

گروسی بیان کرد: تحریم‌ها در صادرات اثرگذار نخواهد بود زیرا مشکل کاهش تولید به سبب عدم حمایت از تولیدکنندگان و پرداختن آنها به مشاغل واسطه‌ای بوده است.

وی در ادامه عنوان کرد: اتحادیه تعاونی فرش دستباف با شناسایی افراد و در اختیار گذاشتن تسهیلات مناسب می‌تواند سبب تولید احیای مجدد فرش شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در پایان تصریح کرد: بنابراین در کاهش تولید نوعی خود تحریمی کرده‌ایم که با حمایت از تولیدکنندگان به رونق فرش که دنیا آماده پذیرش آن است کمک بسزایی خواهیم کرد.

  1. انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار