وزرای دارایی حوزه یورو تشکیل جلسه می‌دهند

وزرای دارایی حوزه یورو امروز برای بررسی بحران یونان در بروکسل تشکیل جلسه می دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، درحالی وزرای دارایی حوزه یورو قرار است امروز در بروکسل تشکیل جلسه دهند که نظر سنجی های اولیه و نتایج اولیه رای گیری نشان می دهد یونانی ها به طرح طلبکاران این کشور رای "نه" دادند. شمارش 85 درصد از کل آرا از مخالفت 62 درصد از یونانی ها با طلبکاران بین المللی این کشور حکایت دارد.


اعضای گروه یورو و وزرای دارایی کشورهای عضو یورو پیش از این اعلام کرده بودند قصد دارند منتظر نتایج همه پرسی روز یکشنبه یونان بمانند تا درخواست جدید کمک مالی که آتن آن را ارائه داده بود بررسی کنند.


یروئن دیسلبلوم، وزیر دارایی هلند با اشاره به این که در صورت پیروزی نه در همه پرسی یونان ، در خصوص احتمال ماندن این کشور در حوزه یورو بدبین است گفت با وجود این چنانچه سیاستمداران و ملت یونان برای پذیرفتن تدابیر ناخوشایند ریاضتی اعلام آمادگی کنند، ما آماده هستیم به این کشور کمک کنیم. وی افزود چنانچه یونانی ها در این خصوص اعلام آمادگی نکنند ، هیچ مبنایی برای برنامه کمک مالی وجود ندارد. وی پیشتر گفته بود در صورتی که یونانی ها به همه پرسی رای نه بدهند این مسئله برای یونان بسیار سخت خواهد شد.


انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار