تذکر سالاری به عدم رعایت قوانین نمای شهری در ساختمان مجلس شورای اسلامی

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی گفت: نمای شهری در ساختمان مجلس شورای اسلامی که باید سنبل زیبایی و رعایت قانون باشد رعایت نشده است.

فیروزگرانی/تذکر سالاری به عدم رعایت قوانین نمای شهری در ساختمان مجلس شورای اسلامیبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر در ادامه جلسه علنی امروز با ارائه تذکری در خصوص ساختمان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ساختمان مجلس شورای اسلامی با عنوان توسعه ساختمان مجلس با عدم اجرای مقررات مربوط به نمای ساختمان مواجه شده است که این مسئله از سوی مجلس شورای اسلامی که وظیفه قانون‌گذعتاری را دارد مطلوب نیست.

وی با اشاره به اظهارات مقام معظم رهبری در خصوص رعایت قانون تصریح کرد: مقام معظم رهبری در رعایت قانون بسیار تاکید داشتند و این عدم رعایت نمای شهری از سوی نهاد دولتی قابل پذیرش نیست.

وی با اشاره به اهمیت این ساختمان تاکید کرد: ساختمان پارلمان از جمله مکان‌های مهم محسوب می شود که باید مبنای شهرسازی ایرانی و اسلامی و نکته‌های شهری در آن رعایت شود که متاسفانه علی‌رغم مکاتبات شهرداری تهران به این قانون تمکین نکرده و در حال حاضر شاهد یک ساختمان تمام شیشه‌ای که هیچکدام از مقررات معماری ایرانی و اسلامی در آن رعایت نشده مواجه هستیم.

سالاری ادامه داد: به موجب مقررات ملاک عمل بالای 20 هزار متر مربع ملزم به رعایت مقررات کمیته معماری و شهرسازی هستند و این  ساختمان‌‌ با متراژ 300 هزار متر مربع هیچکدام از قوانین نمای شهری را رعایت نکرده است.

وی با اشاره به الزام قانون برای مردم عادی تاکید کرد: از شهرداری تهران درخواست دارم که همانطور که قوانین را برای مردم عادی الزامی می داند برای این ساختمان نیز در نظر بگیرد تا شاهد عدم رعایت مقررات از سوی ساختمان مجلس شورای اسلامی نباشیم.

سالاری با بیان اینکه عدم رعایت قوانین در این ساختمان پسندیده نیست، تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی مکانی است که نمایندگان مردم در آن حضور دارند و محل است که تمام محافل خارج از کشور نیز در آن برگزار می‌شود و باید در شهر باشد که علاوه بر زیبایی مقررات را نیز رعایت کرده باشد.

وی افزود: اجازه ندهیم که این ساختمان همانند ساختمان وزارت نیرو که انتقاد به آن وارد است و باید در صرفه‌جویی انرژی ملاک عمل باشد اما با یک ساختمان تمام شیشه‌ای این مساله را رعایت نکرده شاهد ساختمانی دیگر از این دست نباشیم.

سالاری در پایان گفت: از شهرداری تهران درخواست دارم این مساله را پیگیری کند و با مکاتبه‌ای با ریاست مجلس آنها را مکلف بله رعایت قانون کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار