عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه؛

آیت الله صافی فقیهی توانا و محقق در زمینه مهدویت است

حجت‌الاسلام محسن غرویان تصریح کرد: آیت الله صافی در زمینه مهدویت ،تحقیق و پژوهش ، بسیار ارزنده ای را تالیف کرده اند.

به گزارش خبرنگار آیت الله صافی فقیهی توانا و محقق در زمینه مهدویت استگروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از قم: به نقل از روابط عمومی انتشارات آیت‌الله صافی‌گلپایگانی،‌ حجت‌الاسلام محسن غرویان با بیان اینکه آیت الله صافی فقیهی توانا و محقق است اظهار داشت: تحقیق ها  و پژوهش های  آیت الله صافی در زمینه مهدویت، به اندازه‌ای دقیق و هوشمندانه است که اگر کسی اطلاعاتی دراین زمینه لازم داشته باشد می‌تواند با مراجعه به آثار ایشان به پاسخ خود برسد.

محسن غرویان با بیان اینکه آثار آیت الله صافی به دو دسته عام و خاص تقسیم شده است، گفت : منتخب الاثر از آثاری است که مخاطب آن محققان و پژوهشگران هستند. هرکسی سوالی یا شبهه‌ای در زمینه مهدویت داشته باشد می‌تواند با مراجعه به کتاب منتخب الاثر به پاسخ آن دست یابد.

وی در خصوص کتاب ارزشمند منتخب الاثر گفت :این کتاب از آثار بسیار ارزشمند آیت‌الله صافی‌گلپایگانی است که  ایشان در دوران جوانی این کتاب را تالیف و اطلاعات لازم را در زمینه مهدی‌شناسی به صورت دسته‌بندی جمع‌آوری کرده اند.

وی گفت : کتاب منتخب الاثر در چاپ جدید به صورت فارسی و عربی، منتشر شده است وجوانان می‌توانند از ترجمه این روایات استفاده کنند ولی به صورت خاص برای متخصصین در ادبیات عرب تخصص یافته است. 

غرویان با بیان اینکه کتاب نوید امین و امان از دیگر آثار آیت الله صافی که بیشتر جنبه عمومی دارد گفت : نسل جوان با مطالعه این اثر بیش از پیش می‌توانند به شبهات مهدوی خود پاسخ دهند.

غرویان با تاکید بر اینکه آیت‌الله صافی، فقیهی توانا و محقق است بیان کرد: برخی کسانی که در زمینه مهدویت کار می‌کنند به علوم فقهی و حدیثی آگاهی ندارند به همین دلیل نمی‌توان به تالیفات آنها اعتماد کرد.

وی در پایان افزود: آیت‌الله صافی‌گلپایگانی از کسانی است که مسئله ولایت و محوریت ولایت را در عصر حاضر مطرح و روی آن تاکید دارد و به مسئولان نظام نیز گوشزد می‌کنند که مهدویت را در دستور کار خود قرار دهند.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.