از پرش 30 متری گربه از چنگ سیاه پوش تا طلاق توافقی در 15 دقیقه + تازه‌های روز

روزنامه‌های کشور در صفحات اجتماعی امروز خود، موضوعات پرش 30 متری گربه از چنگ سیاه پوش تا طلاق توافقی در 15 دقیقه را پیگیری می‌کند.

از پرش 30 متری گربه از چنگ سیاه پوش تا طلاق توافقی در 15 دقیقه + تازه‌های روزبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه هفت صبح در گزارشی با عنوان "طلاق توافقی در 15 دقیقه" نگاهی به وضعیت ثبت طلاق های توافقی در کوتاه ترین زمان، پرداخته است.

این در حالی است که قانون الزام مراجعه به مشاوران در طلاق‌های توافقی تصویب شده و اجرا خواهد شد.

این روزنامه در این باره می‌نویسد: وکیل نماهایی ادعا دارند 2 میلیون تومان میگیرند و در مدت 10 تا 15 روز طلاق انجام می‌شود، به طوریکه با افزایش میزان آمار طلاق‌های توافقی که نشان از پیچیده بودن بروکراسی اداری در دادگاه‌ها می‌دهد، زنگ‌های خطر به صدا در آمده، تا جایی که اگر طرفین برگه مشاوره نداشته باشند، طلاق توافقی انجام نمی‌شود.

در ادامه این روزنامه در صفحات پرونده روز، تازه‌های دانش و فناوری، زیر آسمان شهر و راهنمای بازار خود، موضوعات کنسرت‌هایی که دو مجوز لازم را داشته باشند، حتما برگزار می‌شوند، قهرمانان رشته دوربین تلفن همراه، دستگیری سارق تخم‌های لاک پشتان و شرایط استفاده دانش آموزان از تک ماده و تبصره را بررسی می‌کند.

از بازار داغ خبرهای امروز، سری به تازه‌های خبری روزنامه شرق می‌زنیم که در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع "منابع و مصارف چالش بزرگ تامین اجتماعی" پرداخته و می‌نویسد: سهم دولت نیز در این قانون به شکل وصول نقدی و بر اساس عملکرد سال گذشته منظور شده است و دولت به استناد تبصره 2 ماده 28 مکلف شده است سهم حق بیمه خود را در بودجه سالانه کل کشور منظور و به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند. محاسبات انجام شده نشان می‌دهد بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی تا قبل از تصویب قانون ساختار نظام جامع، فقط اصل بدهی را شامل می‌شود. این در حالی است که نرخ تورم سالانه ارزش واقعی این دارایی را کم می‌کند.

مراحل قانونی ساخت و ساز سپاه رعایت نشده است، آمادگی پلیس برای برگزاری جشن هسته‌ای، ترخیص خودرو‌های توقیفی به مناسبت عید فطر، درگیری مرزبانان کشور با عوامل گروهک تروریستی جیش العدل و تب انتظار از دولت، از موضوعات دیگری است که روزنامه شرق در صفحه اجتماعی امروز خود به آن پرداخته است.

روزنامه بعدی ما، روزنامه وطن امروز، در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع "سهم 37 درصدی زنان از تکدی گری" پرداخته، روزنامه نگار می‌نویسد؛ 37 درصد مجموع متکدیان کشور را زنان تشکیل می‌دهند.

در ادامه نیز کودکان خیابانی بسیاری در جامعه حضور دارند، بر اساس قانون،‌کودکان کمتر از 18 سال نباید وارد مراکز اسکان موقت شهرداری‌ها شوند. افراد زیر 18 سال به طور مستقیم به مراکز نگهداری از کودکان خیابانی سازمان بهزیستی ارجاع داده میشوند.

این در حالی است که مسئولیت رسیدگی به در راه ماندگان و افرادی که از لحاظ اقتصادی نیازمند هستند نیز به کمیته امداد امام خمینی (ره) واگذار شده است. معتادان متجاهر نیز برای ترک اجباری به ستاد مبارزه با مواد مخدر ارجاع داده خواهند شد.

توزیع متادون در دکه‌های روزنامه فروشی، نامه 12 نماینده به رئیس جمهور برای حل مشکل اشتغال، فیروز کوه و دماوند در قرنطینه آنفولانزای مرغی، فرش دست باف کردستان در حسرت اعتبار، از موضوعاتی است که روزنامه وطن امروز در صفحات اجتماعی و وطن خود پیگیر آن شده است.

از دنیای تازه‌های خبری امروز، به گروه شوک روزنامه ایران می‌رسیم که به خبر افشای دزد‌های شبکه حرفه‌ای در تیز بینی یک زن، پرداخته است.

ماجرا از این قرار است که تیز بینی یک زن کافی بود تا پرده از رازهای دزد‌ان خانه‌های تهران برداشته شود. این در حالی است که دو جوان با چهره‌های مرموز در حال تقسیم طلا و جوهرات داخل یک چلو کبابی بودند که با تماس زن هوشیار، این دو جوان با تلاش ماموران کلانتری 126 تهران پارس دستگیر شدند.

اعتراف هولناک مردان خشن در قتل گروگان، انتقام جویی اینترنتی 3 دانش آموز از معلم، قتل باران کوچولو در خانه شیشه‌ای پدر، و سرنوشت هولناک 4 جستجوگر در غار، از موضوعات دیگری است که روزنامه ایران در گروه شوک امروز خود پیگیری می‌کند.

اما روزنامه جام جم در صفحه اجتماعی امروز خود پیگیر موضوع "دردسر‌ عطاری‌های غیر مجاز" شده و می‌نویسد: در چند سال اخیر به دلیل استقبال مردم از طب سنتی، عطاری‌های زیادی به صورت قارچ گونه در کشور رشد کرده‌اند، به طوریکه برخی از عطاری‌هایی که مجوز ندارند، اقدام به فروش داروهای غیر مجاز و تقلبی می‌کنند.

این در حالی است که تبلیغات بسیاری با عنوان داروهای ضد فشار خون، ضد چربی، چاقی و لاغری، زدام ضد سرطان و... در پشت شیشه عطاری‌ها انجام می‌شود، که تخلف است.

تشکیل شورای عالی اخلاق پزشکی در دانشگاه‌ها، هر ایرانی 10 لیتر مواد نفتی، سالی 10 درصد به جمعیت زنان سرپرست خانوار اضافه می‌شود، و بنویسید دفترچه بیمه، بخوانید شیر بی یال و دم، از موضوعاتی است که روزنامه جام جم در صفحه اجتماعی امروز خود به آن پرداخته است.

روزنامه آخر ما، روزنامه همشهری، منتسب به شهرداری تهران است که به موضوع "تصویب تفریغ بودجه 92 شهرداری در شورای شهر" پرداخته و این روزنامه در این باره می‌نویسد: شهرداری موظف است گزارش حسابرسی منتخب شورای شهر در خصوص بررسی تفریغ بودجه سال 92 را به عنوان سند تفریق بودجه شهرداری تهران لحاظ کند. این در حالی است که به شورای شهر تهران در خصوص تصویب طرح استخدامی شهرداری‌ها در مجلس و کاهش اختیارات شورا و شهرداری‌ها هشدار داده است.

در پایان این روزنامه در صفحه شهری خود، موضوعات اتمام نصب آنتن‌های برج میلاد تا دو ماه آینده، چشمه‌‌های گردوغبار اطراف تهران، عامل آلودگی هوا، همفکری برای تدوین لایحه احراز شرایط مدیران شهری، را بررسی می‌کند.

تازه‌های امروز روزنامه‌های کشور

*خانه زنده از تنه درختان نازک

خانه زنده از درختان نازک که تنها بخش فلزی این خانه را پنجره این سازه زنده را تشکیل می‌دهد، به دست ولینگتون در نیوزلند ساخته شده است.

*قدم زدن در باران با جوراب ضد آب

مبتکر آمریکایی جورابی را طراحی کرده است که ضد آب است و می‌توان با آن در یک روز بارانی قدم زد.

*پرش 30 متری گربه از چنگ سیاه پوش

جوانا کروپا موفق به گرفتن عکس پرش شگفت انگیز 30 متری گربه‌ای از چنگ سیاه پوش در پارک ساوانای آفریقا شد.

تصاویر ماندگار

*تصویر رضاخان و شومیا تسکی

رضاخان سردار سپاه در کنار شومیا تسکی سفیر شوروی در تهران دیده می‌شود.

*تصویب مراسم تشییع جنازه ناصرالدین شاه

از مراسم تشییع جنازه ناصرالدین شاه به دلیل اهمیت آن، چند عکاس، عکاسی کردند که آقا رضای عکاس باشی، عبدالله قاجار و آنتوان سوریگین از این دست هستند. با این حال هیچ عکسی از جنازه یا لحظه خاک سپاری در دست نیست.

*تصویر دکتر چمران در کنار حافظ اسد

تصویر دکتر چمران در کنار حافظ اسد مهندس بازرگان و ابراهیم یزدی

*تصویر اجرای مجید قناد در دوران کودکی

مجید قناد این عکس خاطره انگیز از کودکی خود را به اجرا گذاشت. اجرا برای کودکان از همان کودکی بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار