اصفهان؛

جذب بیش از 2 میلیارد ریال بودجه برای مساجد و حسینیه های شهرستان خوانسار

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوانسار گفت: جذب بیش از 2 میلیارد ریال بودجه برای مساجد و حسینیه‌های شهرستان خوانسار صورت گرفته شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از اصفهان؛ حجت الاسلام و المسلمین عباس نصیر الاسلامی اظهار داشت: در شش ماه گذشته اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان موفق به جذب دو میلیارد و 720 میلیون ریال بودجه برای حسینیه ها و مساجد شهرستان شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: شهرستان خوانسار در حال حاضر دارای 165 مسجد و حسینیه می باشد که اکثر این مساجد و حسینیه ها در بافت قدیمی و جزء مکان های قدمت دار و با پیشینه تاریخی می باشند که از برکت وجود این اماکن عالمان بزرگواری پرورش یافته اند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوانسار در ادامه افزود: در همین راستا اداره اوقاف و امور خیریه توانسته است که در 6 ماه گذشته از محل اعتبارات سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، اعتبارات و تملک دارایی و اعتبارات ماده 180 قانون که در اختیار نماینده مجلس شورای اسلامی می باشد و همچنین از محل اعتبارات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان این بودجه را جذب نماید.

حجت الاسلام و المسلمین عباس نصیر الاسلامی در ادامه خاطر نشان کرد: این بودجه جهت مرمت و بازسازی این اماکن جذب شده ولی همچنان جهت بهسازی مساجد و حسینیه های این شهرستان نیازمند مساعدت های دولتی و کمک های مردمی خیران نیکوکار می باشیم.

وی ادامه داد: این اماکن مذهبی همیشه بعنوان سنگرهای دینی و مذهبی در کلیه مقاطع حساس نقش آفرینی کرده اند و بار تربیت و آموزش افراد بزرگ را بردوش داشته اند و همچنین کلیه مراسمات مذهبی نیز در این اماکن برگزار می شود و جا دارد تا در این مجال از کلیه مردم دعوت نمایم تا در این راه کمک های خود را همچون گذشته برای مساجد و حسینیه ها ارائه نمایند.


انتهای پیام/ی

برچسب ها: اوقاف ، بودجه ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.