دعوای محیط زیست و صنعت، معدنی‌ها بر سر زیستگاه قوچ و میش خراسان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشمر گفت: وجود معادن بسیار در منطقه شکار ممنوع سید مرتضی و مخالفت‌ سازمان صنعت، معدن و تجارت در ارتقاء این منطقه، آن را به مرز نابودی سوق داده است.

دعوای محیط زیست و صنعت معدنی‌ها بر سر سومین زیستگاه قوچ و میش خراسانبه گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، جمعه پور در خصوص ارتقاء منطقه شکار ممنوع سید مرتضی به منطقه حفاظت شده از جهت حضور قوچ و میش‌های خراسان که به عنوان سومین زیستگاه انتخاب شده است، اظهار داشت: طبق آخرین سرشماری انجام شده، هزار و 300 قوچ و میش در این منطقه وجود دارد و این گونه به همراه گونه‌هایی چون کل و بز، پلنگ، کفتار، روباه، گرگ، شغال و... از گونه‌های نادر منطقه شکار ممنوع سید مرتضی است و کاشمر سومین زیستگاه قوچ و میش استان با مساحت 70 هزار هکتار است.

وی اضافه کرد: حتی بر اساس گزارشات مردمی در دی ماه سال گذشته وجود پلنگ در منطقه سر سپیدار گزارش شده و تا کنون چندین بار رد و یا صدای آن در منطقه شکار ممنوع دیده و شنیده شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشمر در خصوص پیگیری و تلاش این اداره جهت ارتقاء منطقه سید مرتضی گفت: کنترل چرای دام و داشتن امکانات بیشتر و بکر ماندن منطقه و وجود گونه‌های نادر و ارزشمند این منطقه دلایل کافی جهت ارتقاء این منطقه به منطقه حفاظت شده است.

جمعه پور در پایان گفت:‌ وجود معادن بسیار در منطقه و مخالفت سازمان صنعت، معدن و تجارت جهت ارتقاء این منطقه،‌ هم اکنون این منطقه بکر و سومین زیستگاه قوچ و میش خراسان را با خطر جدی روبرو کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار