مخالفت شدید جمهوریخواهان در انتظار اوباما است

اوباما در داخل با مخالفت های شدید جمهوریخواهان مواجه خواهد بود و استفاده از حق وتوی رئیس جمهوری مد نظر دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان اوباما در داخل با مخالفت های شدید جمهوریخواهان مواجه خواهد بود و استفاده از حق وتوی رئیس جمهوری مد نظر دارد.

شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار گزارش داد: گروه پنج به اضافه یک و ایران در خصوص برنامه هسته ای این کشور به توافق رسیدند.

مجری شبکه در خصوص توافق هسته ای ایران و غرب پرسید و گزارشگر این شبکه در واشنگتن گفت: قبل از هر چیز باید توجه داشت که این پیروزی هنوز به دست نیامده است. چرا که پیروزی دیپلماتیک باید پس از عبور از کنگره آمریکا به یک پیروزی سیاسی مبدل شود. اوباما از تایید این توافق در کنگره مطمئن است. اما جمهوریخواهان بر کنگره استیلا دارند و مخالفت ها با این توافق بسیار شدید است. آنان می دانند که این توافق یک پیروزی بزرگ برای اوباما قلمداد می شود و تلاش می کنند یک سال پیش از انتخابات ریاست جمهوری در این کشور از این پیروزی جلوگیری کنند.

پس توجه داشته باشید که پیروزی هنوزکامل نشده است، چرا که یک روند پیچیده پیش روست. کنگره برای بررسی و اعلام نظر در خصوص این توافق شصت روز وقت دارد. باراک اوباما پیش بینی کرده است که در صورت مخالفت ها در کنگره، از حق وتوی خود استفاده خواهد کرد. اما کنگره همزمان تلاش برای جلوگیری از این وتو را آغاز کرده است. اما برای تحقق این خواسته جلب نظر دو سوم نمایندگان پارلمان لازم است و این بسیار دشوار خواهد بود. گزارشگر افزود: بارک اوباما به گفتن این که توافق بر مبنای نظارت انجام گرفته، نه اعتماد؛ محتاطانه رفتار کرده است. اما وی همچنان راه را برای موفقیت دیپلماسی باز گذاشته است. چرا که گزینه دیگر جنگ است و باراک اوباما خواهان جنگ نیست. از این رو اگر تخلفی صورت بگیرد و مفاد توافق رعایت نشود، مجددا تحریم ها وضع خواهند شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار