فرانس 24:

لغو تحریمها به نفع اقتصاد ایران است

تلویزیون فرانسه گفت: لغو تحریم ها پس از عقد توافق به سرعت بر اقتصاد ایران تاثیر مثبت خواهد گذاشت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان تلویزیون فرانسه گفت: لغو تحریم ها پس از عقد توافق به سرعت بر اقتصاد ایران تاثیر مثبت خواهد گذاشت.

مذاکرات هسته ای بین ایران و گروه پنج به اضافه یک بسیار طولانی و پیچیده بود. اما به هر ترتیب دو طرف در خصوص برنامه هسته ای ایران به توافق رسیدند. گزارشگر این شبکه گفت: طرف های مذاکره کننده پس از هجده روز مذاکره شدید، عقد توافق با ایران را برای هر دو طرف یک موفقیت می دانند. ایران پذیرفت برنامه هسته ای نظامی نداشته باشد. در این بخش قسمتی از سخنان اوباما پخش شد. گزارشگر ادامه داد: نتایج به دست آمده پس از دو سال چانه زنی و دوازده سال تنش بین المللی قابل انتظار بود. ایران با بازرسی تاسیسات هسته ای و برخی مراکز نظامی، نابودی نود درصد اورانیوم غنی شده و خودداری از ساخت راکتور های جدید برای ده سال موافقت کرد.

تحریم یکجانبه تسلیحاتی ایران تا پنج سال دیگر ادامه خواهد داشت و این تحریم در خصوص خرید موشک های بالستیک هشت سال خواهد بود. در عوض گروه پنج به اضافه یک لغو تحریم های بین المللی و تحریم های شورای امنیت سازمان ملل، آمریکا و اروپا را پذیرفتند و به ایران اجازه غنی سازی محدود اروانیوم و استفاده از سانتیریفیوژها با اهداف تحقیقاتی را دادند. واردات و صادرات سلاح پس از بررسی مورد به مورد برای ایران مجاز خواهد بود. از نظر تهران اهداف از پیش تعیین شده محقق شده اند. اقتصاد ایران از سال دو هزار و شش بر اثر تحریم ها با بحران مواجه شده است و اکنون لغو تحریم ها خیلی سریع به نفع اقتصاد این کشور تمام خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار