تماس تلفنی اوباما و سران برخی کشورها درباره جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای

رئیس جمهور آمریکا درباره جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای ایران، تلفنی با سران برخی کشورها گفتگو کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی کاخ سفید، رئیس جمهور آمریکا  در تماسهای تلفنی با "فرانسوا اولاند،" رئیس جمهور فرانسه، "آنگلا مرکل،" صدر اعظم آلمان، "دیوید کامرون،" نخست وزیر انگلیس،  و" فدریکا موگرینی،" مسئوول سیاستگذاری خارجی اتحادیه اروپا، به بررسی آخرین جزئیات طرح جامع مشترکی گروه 1+5، اتحادیه اروپا و ایران پرداخت.

رئیس جمهور آمریکا  همچنین روز سه شنبه به دنبال اعلام توافق هسته ای گروه پنج به علاوه یک و ایران، تلفنی با ولیعهد ابوظبی درباره این توافق گفتگو کرد.

اوباما در تماس تلفنی با «شیخ محمد بن زاید آل نهیان،» ولیعهد ابوظبی و جانشین فرمانده کل نیروهای مسلح امارات متحده عربی، جزئیات مربوط به توافق هسته ای با ایران و تضمین های اجرایی این توافق را به اطلاع وی رساند.

«شیخ محمد بن زاید آل نهیان » نیز در این گفتگوی تلفنی ابراز امیدواری کرد این توافق ،  امیدها را برای خالی شدن منطقه خاورمیانه از تسلیحات کشتار جمعی و تحکیم امنیت و ثبات در منطقه و جهان تقویت کند.
باراک اوباما و ولیعهد ابوظبی در بخش دیگری از گفتگوی خود درباره اوضاع یمن گفتگو کردند.

کاخ سفید روز چهارشنبه اعلام کرد باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا در تماس تلفنی با ملک سلمان پادشاه عربستان درباره توافق هسته‌ای با ایران صحبت کردند.

دو طرف همچنین ضرورت توقف فوری جنگ در یمن را بررسی کرد.

اوباما  همچنین در تماس تلفنی با خلیفه بن زاید آل نهیان رئیس امارات متحده عربی ، وی را در جریان جمع بندی مذاکرات هسته ای با ایران قرار داد.

اوباما تاکید کرد این توافق بصورت راستی آزمایی از دستیابی ایران به تسلیحات اتمی با بستن تمامی راههای احتمالی جلوگیری می کند و در این حال  طبیعت صلح آمیز برنامه اتمی ایران را  در حرکت به جلو تضمین می کند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار