ورود اولین هیأت سرمایه‌گذاری اروپایی به ایران

مدیرکل آمریکا- اروپا و کشورهای حاشیه دریای خزر وزارت نفت گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته اولین هیأت عالی رتبه سرمایه‌گذاری تا هفته آینده وارد کشور می‌شوند.

ورود اولین هیأت سرمایه‌گذاری اروپاییحسین اسماعیلی مدیرکل آمریکا- اروپا و کشورهای حاشیه دریای خزر وزارت نفت در گفتگو با خبرنگار حوزه نفت گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: هفته آینده هیأتی 60 نفره از کشور آلمان به ایران سفر می‌کنند که مقدمات این سفر اردیبهشت ماه و بعد از سفر زنگنه وزیر نفت به آلمان و دیدار با گابریل قائم مقام صدراعظم و وزیر اقتصاد انرژی برنامه‌ریزی شد.

وی در ادامه اظهار داشت: در طی این سفر مقامات عالی‌رتبه دولتی و بخش خصوصی و سرمایه‌گذارانی از شرکت‌های مطرح آلمان گابریل را همراهی می‌کنند.

اسماعیلی افزود: با توجه به جایگاه ویژه اقتصادی و صنعتی آلمان در دنیا این سفر می‌تواند به عنوان نقطه عطفی برای شروع و توسعه همکاری دوباره باشد.

وی در خصوص شرکت‌های همراه در این هیأت آلمانی گفت: شرکت‌هایی از صنایع خودروسازی، نفت و گاز، صنایع بهداشتی، راه‌سازی و ساخت ماشین‌آلات حضور دارند. همچنین قرار ملاقاتی با مقامات عالی‌رتبه کشور و تعدادی وزرا از سوی شرکت‌های آلمانی درخواست شده است.

اسماعیلی تصریح کرد: امیدواریم به دنبال سفر اولین هیأت اروپایی بعد از جمع‌بندی هسته‌ای بتوانیم گسترش همکاری‌ها با دیگر کشورهای جهان را داشته باشیم.

وی با اشاره به میزبانی وزارت نفت از این هیأت اروپایی گفت: یکی از محورهای اصلی گفتگو این هیأت، موضوعات نفتی است و به دلیل میزبانی وزارت نفت، هماهنگی جلسات و ملاقات‌های دیگر با بخش خصوصی و اتاق بازرگانی نیز بر عهده همین وزارتخانه است.

اسماعیلی در خصوص هدف از این دست سفرها گفت: مهم‌ترین هدف آشنایی بخش خصوصی و دولتی دو کشور با پتانسیل‌های آنها است که در این صورت می‌تواند با شروع مذاکره در نهایت به عقد قراردادهای اقتصادی برسند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Spain
ناشناس
۱۸:۴۷ ۲۴ تير ۱۳۹۴
ای ول
آخرین اخبار