رودهن؛

شورای نگهبان حافظ قانون اساسی است

امام جمعه رودهن گفت: شورای نگهبان علاوه بر نظارت بر مصوبات خانه ملت حافظ قانون اساسی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رودهن، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا مدیح گفت: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مبین نهادهای مختلف مانند سیاسی بر اساس ضوابط و قواعد و احکام اسلامی است .

امام جمعه رودهن در ادامه این مطلب تصریح کرد: تشکیل این نهاد ها ساختار حکومت ایران اسلامی را بر اساس قانون و قواعد اسلام ناب محمدی (ص) تائید می کند و نظام جمهوری اسلامی ایران تنها حکومتیست که در دنیا بر اساس قواعد اسلامی شکل گرفته و ساختاری مردم سالار دینی دارد .

حجت الاسلام والمسلمین مدیح با تاکید بر اینکه شورای نگهبان از فقها و حقوقدانان تشکیل شده است ، اضافه کرد: پاسداری از احکام اسلامی و قانون اساسی از رسالت اصلی این نهاد سیاسی محسوب می شود .

امام جمعه رودهن ظهار داشت: تمام مصوبات مجلس شورای اسلامی باید به شورای نگهبان برای بررسی فرستاده شود و این شورا باید کمبود ها و ضعف هایی را که وجود دارد را برای بازنگری به خانه ملت ارائه دهد.

عید سعید فطر روز اتحاد دوباره جهان اسلام است

امام جمعه رودهن گفت: عید سعید فطر روز عید ماه میمهمانی خداوند متعال با برخورداری از ساختاری سیاسی و روز اتحاد دوباره جهان اسلام است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا مدیح در مورد اهمیت این روز در اسلام گفت: عید سعید فطر به عنوان یکی از اعیاد بزرگ مسلمانان جهان روز پاداش روزه داران در ماه مبارک رمضان است.

امام جمعه رودهن در ادامه این مطلب تصریح کرد: روزه داری و مناجات شبانه و قرآن سر گرفتن در شب های قدر ، مومنان را در ماه میهمانی خداوند متعال پاکسازی معنوی کرد و آنها را به فطرت اصلی انسانها بازگشت داد.

حجت الاسلام والمسلمین مدیح با تاکید بر اینکه عید سعید فطر روز اتحاد دوباره جهان اسلام است، اضافه کرد: مسلمان جهان در این روز اتحاد خود را به رخ دشمنان می کشند و معنویت در روز عید سعید فطر موج می زند.

امام جمعه رودهن در خاتمه اظهار داشت: روز عید سعید فطر در کنار جنبه های معنوی خود ساختاری سیاسی هم دارد زیرا وحدت مسلمانان را تصویر سازی می کند ، عاملی که اگر شکل واقعی تری به خود بگیرد ، ریشه استکبار را خشک خواهد کرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.