باشگاه خبرنگاران جوان بررسی کرد؛

ماست هیچ دولتی ترش نیست / وقتی بنزین‌ها پس از کش و قوس فراوان بله می‌گیرند

با توجه به اینکه سازمان یا نهادی هیچ وقت عنوان نمی‌کند که ماست من ترش است اما در این میان مسولان دولتی ادعا براین دارند کیفیت بنزین تولیدی و وارداتی مشکل ندارد و مورد تایید سازمان استاندارد بوده است حال این سوال باقی می‌ماند که مردم از کجا مطمئن باشند که بنزین آلوده نیست.

 به گزارش خبرنگار حوزه نفت گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بحث آلوده بودن بنزین تولیدی و وارداتی چند سالی است که مورد توجه مردم در بخش‌های مختلف قرار گرفته است. در سال 1389 که تحریم‌ها حالت جدی‌تری به خود گرفت نگرانی از بابت کمبود بنزین به سبب ناکافی بودن تولید داخلی آن هم رفته رفته پررنگ‌تر شد. این نگرانی بیشتر از آنجا ناشی می‌شد که مبادا با کارشکنی در فروش بنزین به ایران و در نتیجه اختلال در واردات بنزین کشور در این زمینه با مشکل مواجه شود. 
 
همین شرایط سبب شد که مسوولان وقت وزارت نفت به تکاپو افتاده و در نهایت اعلام کنند که کشور تحت هیچ شرایطی با کمبود بنزین مواجه نخواهد شد. این در حالی بود که در آن موقع روزانه بین 30 تا 35 میلیون لیتر بنزین وارد کشور می‌شد و همین مساله باعث تعجب مردم شده بود که وزارت نفت چگونه می‌خواهد در صورت تحریم این کمبود را جبران کند. سرانجام پس از چند روز مسوولان این وزارتخانه پرده از طرح جدید برداشتند. 

برهمین اساس پرونده بنزین‌های تولید شده در کشور در سال گذشته به بهانه واردات بنزین از سوی برخی اشخاص مطرح شده است اما  در این  رابطه هیچ گزارشی به مجلس مبنی بر آلودگی بنزین تولید شده کشور ارسال نشد تا بتوان با صراحت اعلام کرد که بنزین تولیدی کشور، آلوده است. 

پیش از این حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس هم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، در خصوص کیفیت بنزین وارداتی  گفته بود: تاکنون اسناد و مدارکی و گزارشی در خصوص بنزین وارداتی به کمیسیون انرژی و محیط زیست ارائه نشده است. کمیسیون انرژی مجلس بطور جد این موضوع را پیگیری می‌کند تا بتواند از ورود بنزین نا مرغوب به کشور جلوگیری کند البته در کنار آن مجلس توضیحاتی را از مسئولان کشور خواسته اما به نتیجه منطقی نرسیده است. 

علی مروی رئیس کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛  در خصوص کیفیت بنزین وارداتی و تولیدی اظهار اشت: بنزین وارداتی و تولیدی هیچ‌گونه مشکلی ندارد و حرف‌ و حدیث‌هایی در خصوص آلوده بودن را رد می‌کنم چرا که هم‌اکنون بنزین وارداتی مطابق با استاندارهای یور ۴ است. 

مروی در خصوص جزییات جلسه اخیر کمیسیون انرژی در خصوص بررسی محموله‌های وارداتی بنزین تاکید کرد: بر اساس گزارش‌هایی که وزارت نفت و سازمان بازرسی و دیوان محاسبات ارائه دادند همه محموله‌های وارداتی دارای استاندارد یورو ٤ هستند به زودی اسناد و مدارک آن به کمیسیون ارائه خواهد شد. 

جهانبخش سنجابی شیرازی در خصوص نتایج اولیه ارزیابی کیفیت بنزین‌های داخلی و وارداتی که در سال گذشته به سازمان ملی استاندارد واگذار شده بود، اظهار داشت: برای آزمایش کیفیت بنزین و فرآورده سوختی و جلوگیری از بروز مسائل سیاسی مدلی پژوهشی تدوین شده که هیچ گونه ارتباط مستقیمی میان آزمونگر و نمونه‌بردار و تحلیلگر وجود نداشته باشد. 

وی افزود: بر همین اساس پژوهشگاه استاندارد آزمون‌های لازم را انجام و سازمان ملی استاندارد نتایج نهایی را اعلام خواهد کرد. 

سنجانی با اشاره به اینکه مردم نگرانی بابت کیفیت بنزین نداشته باشند، گفت: نتایج ارزیابی‌ها به خوبی نشان می‌دهد که بنزین‌های داخلی و وارداتی نگرانی بابت کیفیت ندارند. 

با توجه به اینکه سازمان یا نهادی هیچ وقت عنوان نمی‌کند که ماست من ترش است اما در این میان مسولان دولتی گفته‌اند که کیفیت بنزین تولیدی و وارداتی مشکل ندارد و مورد تایید سازمان استاندارد بوده است حال این سوال باقی می‌ماند که مردم از کجا مطمئن باشند که بنزین آلوده نیست به طوری که آلودگی هوای کشور بیانگر چیز دیگری است.

چرا که قبل از این تمام حرف و حدیث‌ها این بود که بنزین وارداتی حتی استاندار یورو چهار را نیز ندارد. حال قضاوت باشماست آیا کیفیت بنزین مورد تایید است یا نه؟

گزارش: حبیبه رحیمیان

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۲۹ تير ۱۳۹۴
سلام
مگه شما میگید ماست تان ترشه که از بقیه انتظار دارید؟
این حرف شما یعنی به حرف هیچ مسئولی اعتماد نکنیم
پیشنهاد بدین همه دستگاها تعطیل بشه و شما قبول زحمت کنید .
با توجه به دستگاههای نظارتی اجازه بدین مردم خود تشخیص بدن نه اینکه به مردم تلقین کنید
مردم ما باهوش تر از این حرفا هستن وشما لطفا فکر اخبار رو اعلام کنید .....ممنون از سایت خوبتون
Germany
محمود
۱۲:۳۱ ۲۹ تير ۱۳۹۴
عجب برادر "ناشناس"
از کی تاحالا شما بجای مردم حرف میزنی.
ممنون خانم رحیمیان ، ممنون از تذکرت ، ممنون از یادآوریت و ممنون بخاطر همه چی .
آخرین اخبار