ساری؛

افتتاح نمايشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ايران در قزاقستان با حضور استاندار مازندران

برنامه های سفر استاندار مازندران به منگستائو قزاقستان اعلام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، از سفر دكتر ربيع فلاح استاندار مازندران و هيئت اقتصادی مازندران به استان منگستائو قزاقستان خبر داد.

وی گفت: استاندار مازندران برای حضور در مراسم افتتاح نمايشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ايران در آكتائو منگستائو روز دوشنبه 29 تيرماه عازم قزاقستان می شود.

مظفری زمان برگزاری مراسم افتتاحيه اين نمايشگاه را 30 تيرماه اعلام و تاكيد كرد : در اين نمايشگاه 16 غرفه به فعالان اقتصادی و تجار مازندرانی اختصاص يافته است و در مراسم افتتاح اين نمايشگاه استاندار مازندران سخنرانی خواهد كرد.

مدير كل روابط عمومی استانداری مازندران افزود: سخنرانی استاندار مازندران در همايش فرصت های سرمايه گذاری كه به صورت مشترك با حضور استانداران مازندران و منگستائو برگزار می شود از ديگر برنامه های اين سفر است.

دبير شورای اطلاع رسانی استان گفت: در اين سفر استاندار مازندران از مراكز توليدی، اقتصادی، دانشگاهی، فرهنگی و تجاری استان منگستائو قزاقستان بازديد می نمايد.

سخنگوی شورای اطلاع رسانی استان، برگزاری نشست های متعدد ، بازديد از مزرعه پرورش ماهی، بازديد از موزه شهر آكتائو، بازديد از دانشگاه فنی و مهندسی كاسپين، بازديد از بندر تجاری آكتائو و مجموعه های وابسته، بازديد از كارخانه گاز ازت، بازديد از شركت پرسای (شركت توليد قطعات مورد استفاده در صنايع نفت و گاز)، بازديد از مجموعه ساحلی گردشگری كيندرلی را از ديگر برنامه های استاندار مازندران در اين سفر اعلام كرد.

وی در مورد برگزاری نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران از سوی شرکت مدیریت پروژه های نمایشگاهی با حمایت سفارت جمهوری اسلامی ایران در قزاقستان و حضور شركتها از استانهای مختلف بويژه خراسان ، گلستان و مازندران در بندر تجاری آکتائو در استان مانگستائو قزاقستان گفت: اين نمايشگاه از 30 تیر ماه الی 2 مرداد ماه در بندر تجاری آکتائو كه از موقعیت بین المللی و ممتاز برخودار است برگزار می شود.

وی به ضرورت توسعه و تعميق روابط اقتصادی و تجاري بين استانهای مازندران و قزاقستان اشاره كرد و گفت: قزاقستان جزو 10 کشور اصلی مقصد صادراتی ایران است و سال گذشته 20 درصد از میزان صادرات کشور به قزاقستان بوده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.