ساری ؛

قطع شدن راه ارتباطی 80 درصد روستاهای سوادکوه به علت طغیان رودخانه

راه ارتباطی 80 درصد روستاهای سوادکوه به علت بارش شدید باران و طغیان رودخانه قطع شد.

 به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان معاون فرماندار سوادکوه گفت: در پی بارش شدید باران در شب گذشته راه های روستایی دهستان های ولوپی و استوپی که قطع شده بود، بازگشایی شد.

عین الله طالبی با بیان اینکه صبح امروز هم به دلیل طغیان رودخانه ها راه ها مسدود شده است، افزود: راه اصلی محور سوادکوه به تهران در منطقه ارفعده به علت رانش مسدود شده بود که بازگشایی شد و از صبح امروز مجددا بسته شد و هم اکنون در حال بازگشایی است.

وی تصریح کرد: به دلیل بالا آمدن سطح آب رودخانه به 10 واحد مسکونی، مسجد و حسینیه روستاها خسارت وارد شد.

معاون فرماندار سوادکوه با اشاره به اینکه عده ای از افراد برای نجات خانواده خود از سیل، خودشان هم گرفتار سیل شدند، گفت: خوشبختانه این عده از حادثه نجات یافتند و به علت مصدومیت شدید در بیمارستان شهدای زیراب بستری شدند.

طالبی با بیان اینکه پل ارتباطی روستای پارسی هم تخریب شد که 30 دستگاه خودرو ماندند، افزود: راه مواصلاتی زیراب به آلاشت در منطقه شیردره مسدود است که در حال بازگشایی هستند.

وی با تاکید بر اینکه پل ارتباطی کلماریجال دچار حادثه شد که موقتا مرمت شد، یادآور شد: 6 دستگاه خودرو دچار سیل در منطقه ولوپی شدند که سیل آن ها را با خود برد.

وی خاطرنشان کرد: به علت کدر شدن آب در دراسله آب شرب شهرهای پل سفید، زیراب، شیرگاه با روستاهای مسیر قطعه شده و در ساعات آینده مردم با کمبود آب آشامیدنی مواجه خواهند شد.

به گفته معاون فرماندار سوادکوه ماموران هلال احمر در حال توزیع آب های معدنی میان شهروندان هستند.

طالبی با اشاره به اینکه به علت گستردگی و شدت سیل نیاز به کمک استانی هستیم، افزود: به علت آسیب مسیر خطوط در سوادکوه برق بخشی از خطوط مخابراتی قطع است.

وی تصریح کرد: با فعال شدن نانوایی ها کار رساندن آذوقه آغاز شد.

گفتنی است میزان خسارت متعاقبا اعلام خواهد شد.


انتهای پیام/گ

برچسب ها: قطع ، ارتباطی ، رودخانه ، علت ، بارش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.