مدیرکل دفتر تالیف کتب درسی وزارت آموزش و پرورش خبر داد

بهبود محتوای کتاب‌های درسی جدید/ آمادگی بیشتر معلمان برای تدریس ضروری است

مدیرکل دفتر تالیف کتب درسی وزارت آموزش و پرورش گفت: تغییراتی بنیادین و هدفمند برای کیفیت بخشی کتاب‌های درسی اعمال شده است که نیازمند تلاش بیشتر معلمان برای تحقق آنها است.

محمود امانی طهرانی ، مدیرکل دفتر تالیف کتب درسی وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش   گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص تغییرات کتب درسی در سال جدید و تغییر محتوای آنان گفت: تغییرات نظام آموزشی موجب تغییراتی در کتاب‌های درسی هم می‌شود امسال در پایه های پنجم و نهم تغییراتی اعمال شده شده است‌.

وی از تغییرات کتاب‌های فارسی، ریاضی، دینی به طور کامل و کتاب قرآن با تغییرات اندک خبر داد و تصریح کرد: سعی شده که محتوای کتاب‌ها هم با تغییرات مثبت و تاثیر گذارتری تالیف شود. به همین جهت در تهیه کتاب‌های درسی توجه به روابط چهار گانه ارتباط با خود، مردم، جامعه و طبیعت و خداوند متعال لحاظ شده است هم چنین عنصر هدف گذاری نقش علم‌، عمل و اخلاق در زمینه‌های فکری و پرورشی و اهمیت فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی را پررنگ تر خواهد کرد.

برنامه‌های در نظر گرفته شده برای معلمان

مدیرکل دفتر تالیف کتب درسی وزارت آموزش و پرورش از برنامه‌های پربارتر و بیشتری برای معلمان خبر داد و گفت: برنامه‌هایی نظیر تهیه نرم افزار جامع بر فراز آسمان در کنار کلاس‌های ضمن خدمت برای بهره مندی بیشتر معلمان از اهداف کتاب‌های جدید تالیف شده‌، در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه افزود‌: تغییرات موجود در کتاب‌ها رویکردهای جدیدی در تدریس را برای معلمان ایجاب  می‌کند و در واقع یکی از اهدف تغییرات همین مورد بوده است از این رو تنها کتاب درسی پاسخگوی نیازهای آموزشی نیست و برای بهبود و تقویت فضای آموزشی فیلم‌هایی هم برای حمایت از فعالیت معلمان در کلاس‌های درس تهیه شده است و در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

گفتنی است تغییرات کتاب‌های درسی برای امسال در پایه‌های پنجم و نهم اعمال شده و برای سال بعد هم تغییراتی اندک در پایه ششم و هم چنین تحولاتی عمده در کتب متوسطه انجام می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۰۱ مرداد ۱۳۹۴
خخخخخخخخ.اول حقوق
آخرین اخبار